۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84994745
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آماده‌باش کامل ستاد مدیریت بحران در شهرستانهای خواف و بجستان خراسان رضوی

گناباد-ایرنا- بدنبال بارش شدید باران و برف و کاهش دمای هوا و یخبندان ستاد مدیریت بحران شهرستانهای خواف و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی به حالت آماده باش کامل درآمدند.

فرماندار بجستان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ارایه خدمات در بخشهای مختلف به مردم این شهرستان در شرایط بارش شدید برف و یخبندان در روزهای آینده، ستاد هماهنگی مدیریت بحران علاوه بر سطوح شهرستانی در بخشهای یونسی و مرکزی به مدیریت بخشداران و دستگاههای اجرایی و همچنین در روستاها به مدیریت و نظارت دهیاران در آمادگی کامل برای ارایه خدمات هستند.

حسن حیدری گفت: برای جلوگیری از یخ‌زدگی منبع اصلی برداشت آب بجستان که در شهر یونسی واقع است، اداره آب و فاضلاب این شهرستان تمهیدات لازم را اتخاذ کرده تا خلل و مشکلی در روند آبرسانی به مردم مناطق شهری و روستایی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بجستان در آمادگی کامل برای ارایه خدمات به مردم در محورهای مواصلاتی در مناطق شهری و روستایی و از جمله چهار روستای کوهستانی این شهرستان است.

فرماندار خواف نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ستاد مدیریت بحران شهرستان خواف و ستادهای فرعی در بخشداریهای سلامی، جلگه زوزن، سنگان و مرکزی تشکیل شد و همه دستگاههای اجرایی و امدادی برای سرعت بخشی در ارایه خدمات در شرایط بارش برف و یخبندان در چند روز آینده در آمادگی کامل قرار دارند.

مهدی عباسپور افزود: با توجه به کاهش قابل ملاحظه دما در شهرستان خواف و احتمال بروز بحران های احتمالی، مرخصی تمام مدیران تا اطلاع ثانوی لغو شده و مدیران حق خروج از شهرستان را ندارند و باید در محل خدمت خود در آماده باش کامل برای ارایه خدمات باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی و کاهش قابل توجه دما تا اواسط هفته آینده صرفه‌جویی انرژی و توجه به توصیه‌های ادارات گاز و شرکت برق در مدیریت مصرف انرژی توسط شهروندان ضروری است.

شهرستانهای خواف و بجستان با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۲۶۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب شرقی و جنوب غربی مشهد و جنوب استان خراسان رضوی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha