۲۰ دی ۱۴۰۱، ۱۹:۲۸
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84994977
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سازمان همکاری اسلامی خواستار تحریم بن گویر شد

تهران- ایرنا- سازمان همکاری اسلامی امروز سه شنبه نشستی را برای بررسی هتک حرمت مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌های تندرو در جده برگزار و بر تحریم وزیر تندرو کابینه جدید این رژیم تاکید کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان همکاری اسلامی در پایان این نشست طی بیانیه‌ای به شدت یورش اخیر ایتامار بن گویر وزیر تندرو کابینه جدید رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس را محکوم کرد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین نسبت به عواقب تداوم هتک حرمت مسجد الاقصی هشدار داد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: این اقدام یک تحریک جدی است که احساسات مسلمانان سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل است.

سازمان همکاری اسلامی در ادامه رژیم صهیونیستی را مسئول اتفاقات درحال وقوع درپی این اقدام تحریک آمیز دانست و از شورای امنیت خواست تا اقدامی فوری برای بازدارندگی، محکومیت و توقف تشدید تنش توسط صهیونیست‌ها انجام دهد.

این سازمان در ادامه خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه ایتامار بن گویر به دلیل هتک حرمت مسجد الاقصی شد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین تحریم تشکیلات خودگردان فلسطین توسط کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی کابینه رزیم صهیونیستی در سایه حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی صبح سه شنبه هفته گذشته به همراه شماری از صهیونیست ها به مسجد الاقصی یورش برد.

این اقدام بن گویر واکنش‌های فلسطینی و عربی قابل توجهی را به همراه داشته است و علاوه بر چهره‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین کشورهای عربی ازجمله قطر، اردن، امارات، عربستان، سازمان همکاری اسلامی و وزارت خارجه ترکیه آن را محکوم کردند. کشورهای مذکور همچنین اقدام بن گویر را یک حرکت تحریک آمیز ارزیابی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha