شمارش معکوس برای افتتاح جاده دهدشت به چرام و بالعکس آغاز شد

یاسوج- ایرنا- جاده دهدشت به سمت چرام و چرام به سمت دهدشت که سال ها مانده بود و به عنوان نقطه ای حادثه خیر و خطرناکی شناخته می شود اما به همت دولتمردان و در پی سفر رییس جمهور اعتبار خوبی گرفت و در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، مسیر ۱۷ کیلومتری چرام به دهدشت بدلیل نداشتن امنیت و ایمنی کافی سالهاست که حادثه آفرین شده و به دلیل عرض کم و تاریک بودن هرساله تصادفات زیادی در این محور گزارش می‌شود.

مسیر چرام- دهدشت یکی از مسیرهای مهم استان است، زیرا که هر دو مرکز شهرستان هستند و بیشترین مراودات مردم چرام با دهدشت از این مسیر صورت می‌گیرد.

به گفته امام جمعه شهرستان چرام حدود به پنج سال است که پروژه ۱۷ کیلومتری چرام- دهدشت آغاز به کار کرده، اما متأسفانه هنوز به اتمام و بهره‌برداری نرسیده است.

حجت الاسلام سید نورالله افشار چندین بار در خطبه های پیش از نماز این شهرستان تاکید کرده که همین بی توجهی و ناقص ماندن اجرای این پروژه باعث بروز تصادفات زیادی شده و بسیاری از سرمایه‌های انسانی و جوانان این سرزمین در این جاده جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: جاده بدون شانه مناسب و سنگ و شن‌هایی که در مسیر ریخته شده، جان مردم را تهدید می‌کند و مردم از این وضعیت ناراضی هستند.

شمارش معکوس برای افتتاح جاده دهدشت به چرام و بالعکس آغاز شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بهسازی جاده دهدشت – چرام و بالعکس هم اکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سید علی احمدزاده افزود: تمامی عملیات انجام شده در سال ۱۴۰۱ صورت گرفته (تخریب آسفالت قدیمی و زیر سازی و روسازی و آسفالت ۴.۲ کیلومتر ، پنج کیلومتر آسفالت و که هم اکنون در حال بهره برداری می باشد) عملیات خاکبرداری نیز انجام و در حال زیرسازی باقیمانده پروژه می باشد.

وی تاکید کرد: مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای تعریض ورودی دهدشت به چرام و چرام به دهدشت از محل افزایش اعتبارات استانی توسط سازمان برنامه و بودجه در سال ۱۴۰۰ پرداخت شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: پیشرفت فیزیکی قبلی آن ۳۲ درصد، پیشرفت فیزیکی بعدی ۹۳ درصد، اعتبار تخصیص یافته ۲۵ میلیارد تومان، درصد تخصیص ۱۰۰ درصد و میزان پرداختی به مجری ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: این جاده معارض های بسیاری داشت که همگی رفع و امید است در دهه فجر امسال افتتاح شود.

شهرستان چرام دارای دو بخش مرکزی و سرفاریاب با جمعیت ۳۳ هزار و ۵۴۳ نفر در قالب ۸ هزار و ۸۹۰ خانوار در جنوب غربی استان کهگیلویه وبویراحمد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha