۲۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبر: 84995271
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حضرت فاطمه زهرا (س) افتخار بشریت است

۲۱ دی ۱۴۰۱، ۹:۳۲
کد خبر: 84995271
حضرت فاطمه زهرا (س) افتخار بشریت است

قشم - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) افتخار بشریت و الگوی انسان های آزاده است، گفت: عبادت و بندگی خدا، زهد و بی اعتنایی به دنیا، مهربانی، احسان و ایثار، همسرداری و تربیت فرزندان شایسته، حیا، عفت، فضیلت محوری و امام شناسی از مهم ترین ویژگی های حضرت صدیقه طاهره (س) است.

حجت الاسلام احمد غلامی روز چهارشنبه در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) فرشته نجات انسان ها در طول تاریخ و الگویی بی همتا در تمام عرصه ها برای زنان و مردان جامعه است.

وی ادامه داد: ارزش حضرت صدیقه طاهره (س) به عبودیت و بندگی خالص ایشان به خدا است و همین بندگی او به خدا، فاطمه زهرا (س) را صدیقه کبری کرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی قشم توضیح داد: اگر به کتاب های که محدثین اهل سنت درباره حضرت فاطمه زهرا (س) نوشته اند، نگاهی بیندازیم، روایات بسیاری را می بینیم که از زنان پیامبر (ص) در ستایش حضرت صدیقه طاهره (س) نوشته شده است، که این حدیث معروف از عایشه است که گفت: «وَاللهِ مَا رَأَیتُ فِی سَمتِهِ وَ هَدیِهِ اَشبَهَ بِرَسُول اللهِ (ص) مِن فاطِمَةَ (س) - هیچ کس را از لحاظ هیات، چهره، سیما، درخشندگی و حرکات و رفتار، شبیه تر از فاطمه (س) به پیامبر(ص) ندیدم.

حجت الاسلام غلامی اضافه کرد: در میان امت اسلام، کسی خداپرست تر از حضرت فاطمه (س) نیست و عبادت حضرت زهرا (س) یک عبادت نمونه است، ایشان به قدری عبادت می کردند و در محراب عبادت می ایستادند که پاهایشان در محراب عبادت ورم می کرد.

وی با بیان اینکه سخاوت و ایثار حضرت زهرا (س) نیاز امروز جامعه ما است، گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) در همه عرصه ها و بخش های زندگی فردی و اجتماعی الگو است و همه راهها به ایشان ختم می شود که برای معرفی بیشتر ایشان باید تلاش کنیم.

۲۳ دی همزمان با ۲۰ جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن است و ۲۳ تا ۲۹ دی‌ به عنوان هفته بزرگداشت مقام زن و مادر نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha