بیشترین بارندگی استان هرمزگان در پارسیان ثبت شد

بندرعباس - ایرنا - معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های سازمان هواشناسی هرمزگان گفت: بیشترین بارندگی استان طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان پارسیان با ۵۶ میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

کیانوش عارفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: شهرستان‌های بستک با ۳۲ و ۲ دهم میلیمتر، میناب با ۲۴ و پنج دهم میلیمتر، حاجی آباد با ۲۲ و پنج دهم میلیمتر، رودان با ۱۵ و ۶ میلیمتر ، قشم (دریایی) با ۱۵ و ۲ دهم میلیمتر و لاوان با ۱۲ و هفت دهم میلیمتر پس از پارسیان بیشترین بارش باران را داشته است.

وی یادآورشد: بارش باران در شهر بندرعباس هم در ایستگاه باران سنجی اداره کل هواشناسی هفت میلیمتر ثبت شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های سازمان هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: قشم (فرودگاهی) هم ۹ و هشت دهم میلیمتر، کیش پنج و ۲ دهم میلیمتر، بندرخمیر پنج و یک دهم میلیمتر و بندرلنگه پنج میلیمتر بارندگی ثبت شده است اما در ایستگاه‌های باران سنجی بشاگرد، بوموسی و سیری میزان باران صفر بوده است.

عارفی بیان کرد: از ظهر امروز چهارشنبه نیز باد شدید شمال شرقی و مواج شدن تنگه هرمز و دریای عمان گزارش شده است که به تدریج جزایر شرقی خلیج فارس را هم در بر می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تحت تاثیر سامانه پرفشار سرد از ساعات ظهر در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان، تنگه هرمز و دریای عمان افزایش سرعت بادهای شمال شرقی با احتمال گرد و غبار پیش بینی می شود و آب‌های تنگه هرمز و بخش‌هایی از دریای عمان نیز به نسبت مواج خواهد شد.

عارفی گفت: بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید لذا توصیه می شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمدهای دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت رفت و آمد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

معاون فنی هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: روز پنجشنبه از میزان سرعت باد بر روی خلیج فارس کاسته خواهد شد اما وزش بادهای نسبت شدید شمال شرقی تا ظهر یکشنبه ۲۵ دی به‌ویژه در نیمه ابتدایی روز در نیمه شرقی استان تداوم خواهد داشت.

وی گفت: از لحاظ دمایی در این مدت کاهش دمای کمینه (۲ تا پنج درجه سلسیوس) به‌ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات استان پیش‌بینی می شود.

عارفی همچنین توصیه کرد: تمهیدات لازم برای محافظت از محصولات کشاورزی در برابر باد و کاهش دما انجام شود.

اخبار مرتبط