تداوم برف و یخبندان باعث رشد ۳۰ درصدی مصرف گاز خانگی در مرکز خراسان رضوی شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس شرکت گاز تربت حیدریه گفت:کاهش شدید دما و تداوم ریزش برف و یخبندان باعث رشد ۳۰ درصدی مصرف گاز بخش خانگی شهرستانهای تربت حیدریه، مه ولات، زاوه و رشتخوار نسبت به هفته گذشته شده است.

امیر فرزانه امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجا که رشد مصرف گاز بخش خانگی در این شهرستانهای سردسیر همچنان ادامه دارد برای جلوگیری از افت فشار و قطع احتمالی، در مذاکره و تعامل با صنایع بزرگ مناطق جنوبی خراسان رضوی از طریق جایگزینی مصرف سوخت این واحدها شرایط مدیریت شد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات ستاد مدیریت بحران تربت حیدریه، اولویت بندی مصارف بخش های مختلف در سطح منطقه و شهرستانهای حومه انجام شده است تا بیشترین پایداری و کمترین قطع گاز را داشته باشیم و با وجود کاهش شدید دما و بروز یخبندان، خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی رخ نداد.

او با تشکر از همکاری صاحبان صنایع و شرکتهای بزرگ شهرستانهای مرکزی و جنوب خراسان رضوی گفت: با در نظر گرفتن استمرار افت دما و تشدید سرما، برای مدیریت بهینه مصرف سوخت و جلوگیری از قطع گاز طبیعی به همکاری همه اقشار مردم و مسوولان نیازمندیم.

وقوع سوانح جاده ای ، اسکان مسافران در راه مانده و بسته شدن راههای کدکن تربت حیدریه

در همین پیوند معاون عمرانی فرماندار تربت حیدریه نیز گفت: طی شبانه روز گذشته و بر اثر یخبندان و لغزندگی محور ترانزیتی این شهرستان به مشهد و استانهای جنوب شرق کشور، چندین سانحه رانندگی رخ داد که خوشبختانه تلفات انسانی نداشت.

سید علی موسوی افزود: این سوانح منجر به خسارات مالی و بسته شدن موقت جاده در برخی نقاط محور ترانزیتی تربت حیدریه شد که در این رابطه مسافران در راه مانده پذیرایی یا اسکان داده شدند.

وی اضافه کرد: شب گذشته در کیلومتر ۱۰ جاده تربت حیدریه - گناباد حوالی روستای حوض سرخ تصادف زنجیره‌ای ۶ دستگاه خودرو باعث آسیب جدی ۲ مورد از خودروها شد و سرنشینان آنها مصدوم شدند اما خوشبختانه تلفات انسانی به همراه نداشت.

معاون عمرانی فرماندار تربت حیدریه گفت: همچنین یک دستگاه تریلر در کمربندی تربت حیدریه - مشهد قیچی کرد که بلافاصله توسط ماموران راهداری و پلیس راه بار ترافیکی جاده به داخل حوزه شهری تربت‌حیدریه هدایت شدتا از راهبندان و مسدود شدن جاده ترانزیتی جلوگیری شود.

موسوی افزود: شب گذشته ۲۵ نفر از مسافران در راه مانده و زائران امام رضا (ع) که نتوانسته بودند سرپناهی پیدا کنند در تربت حیدریه اسکان داده شدند همچنین پذیرایی یا اسکان موقت مسافران در مجتمع های خدمات رفاهی بین جاده ای و مکان های تعیین شده صورت گرفت.

وی ادامه داد: با وجود پیش‌بینی‌ بسته شدن جاده ترانزیتی تربت حیدریه - مشهد در شب گذشته اما نیاز به مسدودی و ایجاد ممنوعیت برای عبور و مرور خودروهای سنگین احساس نشد که در این رابطه جا دارد از عوامل ذیربط به ویژه راهداران و ماموران پلیس راه و نیروهای امداد و نجات سایر دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران تشکر کرد.

معاون عمرانی فرماندار تربت حیدریه گفت: شب گذشته بر اثر ریزش برف و یخبندان تمامی راه‌های مواصلاتی شهری و روستایی بخش کدکن تربت حیدریه مسدود شد اما صبح امروز و با تلاش دهیاران و ماموران راهداری مشکل برطرف و بازگشایی شد.

موسوی افزود: با وجود مسدود شدن جاده و انحراف سه دستگاه کامیون در محورهای ارتباطی کدکن ، تلفات انسانی و حتی مصدومیتی گزارش نشده است.

استمرار سرما و یخبندان در تربت حیدریه و حومه

رییس اداره هواشناسی تربت‌حیدریه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: شب گذشته سرمای منفی هفت درجه سانتی گراد را در این شهرستان شاهد بودیم و هم اکنون دما پنج درجه زیر صفر است و مطابق پیش‌بینی این شرایط یخبندان را تا منفی ۱۴ درجه سانتیگراد در مناطق مرکزی و جنوب خراسان رضوی تجربه خواهیم کرد.

رضا صفایی‌مهنه ارتفاع برف را در مناطق شهری تربت حیدریه کمتر از چهار سانتی متر و در مناطق سردسیر و ارتفاعات شهرستان بین ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر اعلام کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha