۱۵۰ کلاس درس با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان بوشهر شد

بوشهر _ ایرنا_ مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با بیان اینکه احداث مدارس با آمایش سرزمینی و بر اساس سن دانش آموزان، مقطع تحصیلی و رشد جمعیتی آن منطقه جغرافیایی انجام می‌شود گفت : بر این اساس ۱۵۰ کلاس درس با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش استان بوشهر شد .

به گزارش ایرنا، ابراهیم احمدی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون پروژه هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد داشته اند، تکمیل، تجهیز و تحویل اداره کل آموزش و پرورش شده اند.

وی افزود: در کنار افتتاح و بهره‌برداری از ۲ سالن ورزشی و اولین استخر دانش آموزی در استان سال جاری، ۱۵۰ کلاس درس با اعتبار ساخت ۱۷۰ میلیارد تومان و تجهیز ۷۰ میلیارد تومان به دستگاه های سرمایشی، میز و نیمکت، تجهیزات هنرستانی و کلاسی به آموزش و پرورش استان تحویل داده شده است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر تصریح کرد: پهنه بندی استان بوشهر در موضوع مدارس انجام شده و بر اساس آمایش سرزمینی توزیع امکانات با دقت بهتری انجام می شود.

احمدی ادامه داد: به دلیل فعالیت صنایع پتروشیمی و مهاجرت های انجام شده، رشد جمعیتی در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر، شکل فزاینده‌ای به خود گرفته که برای پتروشیمی های مستقر در منطقه در قبال زیرساخت ها و توسعه، مدارس جدیدی تعریفی نشده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر عنوان کرد: با تفاهم نامه ای که با شرکت ملی مناطق نفت خیز و سازمان نوسازی مدارس کشور انجام شده، ۱۰۰میلیارد تومان از نفت و ۹۴ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان نوسازی مدارس تعهد احداث ۲۵ مدرسه در چهار شهرستان جنوبی استان انجام شده که پیش بینی می شود تا مهر ماه ۱۴۰۳ به بهره برداری رسد که می تواند در حد مطلوبی از مشکلات آن مناطق به داشتن مدارس بکاهد.

وی گفت : نقطه بحرانی در مدارس تخریبی استان در حال حاضر شهرهای بوشهر، سعد آباد دشتستان و بخش مرکزی تنگستان است که از لحاظ تخریبی بیشتر و در سنوات گذشته کمتر به آن پرداخته شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha