۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۱۲
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 84995421
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستاورد سفر  رئیس جمهور شتاب در توسعه استان بوشهر/ رفع مشکل برق بزرگترین شهرک شیلاتی کشور

گناوه - ایرنا - رهاورد نخستین سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر در مهرماه پارسال توسعه زیرساخت ها و شتاب در توسعه را به همراه داشت که تامین اعتبار مورد نیاز شهرک شیلاتی گناوه یکی از دستاوردهای پرخیر و برکت آن به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به کاهش شدید ذخایر دریایی، توسعه و سرمایه‌گذاری در بهره‌برداری از این ذخائر ممکن نیست و جهان به سمت آبزی پروری و توسعه آن برای جایگزینی و تامین محصولات دریایی مورد استفاده و برآوردن نیاز و مصرف کشورها از این طریق پیش می‌رود که در استان بوشهر گام های موثری برداشته است و یکی از آنها پروژه مجتمع شهرک شیلاتی رودشور است.

گناوه از شهرهای ساحلی استان بوشهر با دارابودن ۱۱۰ کیلومتر نوار مرزی ساحلی در زمینه طرح‌های توسعه آبزی پروری گام‌های خوبی برداشته و هم اینک با دارا بودن سه سایت پرورش میگو به عنوان بزرگترین تولید کننده این آبزی در این استان محسوب می‌شود و علاوه بر این طرح‌های جدیدی نیز پیش بینی شده‌است.

پروژه مجتمع شهرک شیلاتی رودشور ضمن تامین نیاز داخلی ، زمینه صادرات بخش زیادی از محصول تولیدی به خارج از کشور را فراهم خواهد کرد، یکی از پروژه های مهم در این راستا بشمار می آید.

از اواخر سال ۹۷ کار واگذاری زمین به بخش خصوصی در سایت رود شور انجام و سرمایه گذاران استقبال خوبی به عمل آوردند.

یکی از ویژگی‌های این شهرک در شرایط اقتصادی کنونی، متعهد شدن خود سرمایه‌گذاران در هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌ها بدون کمک گرفتن تسهیلات از دولت بوده که در این زمینه بخوبی عمل کردند.

فرماندار گناوه گفت: اعتبار مصوب سفر نخست استانی رئیس جمهور به استان بوشهر مشکل برق بزرگترین شهرک شیلاتی کشور واقع در رودشور شمالی بندر ریگ این شهرستان را برطرف کرد.

محمد تقی صفری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: نبود شبکه برق داخلی موقت و دائم باعث شده تا انرژی مورد نیاز این مجتمع شهرک شیلاتی از طریق ژنراتور تامین شود.

وی اظهارداشت: در این سفر ۱۶۵ میلیارد تومان برای شبکه برق شهرک شیلاتی رودشور این شهرستان اختصاص یافت که منابع آن تامین و پروژه از پیشرفت خوبی برخوردار است.

فرماندار گناوه گفت: ۱۴۰ میلیارد تومان از این مبلغ برای تامین شبکه برق مزرعه پرورش میگو و ۲۵ میلیاردتومان جهت احداث شبکه موقت انتقال و شبکه داخلی شهرک شیلاتی رودشور شمالی توسط وزارت جهاد کشاورزی اختصاص یافته است .

فرماندار گناوه یادآورشد: به زودی با اتمام و اتصال شبکه برق به داخل این مجتمع ، گام مهم و موثری در روند افزایش تولید و برداشت میگو از این مجتمع برداشته خواهد شد.

وی گفت: ۱۵۰ هکتار از اراضی پرورش میگوی رودشور شمالی در تیرماه امسال باحضور استاندار بوشهر به بهره‌برداری رسید.

مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در مجتمع شهرک شیلاتی به عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های اقتصادی استان بوشهر و کشور نوید بخش برای مردم در عرصه رونق اقتصادی و اشتغال این منطقه منطبق با تحقق چندین ساله شعارسال توسط رهبر معظم انقلاب است.

پروژه شهرک شیلاتی رودشور یکی از طرح‌های توسعه آبزی پروری در این شهرستان به عنوان بزرگترین طرح مهم اقتصادی به مساحت بیش از سه هزار هکتار در دست اجرا و بخش زیادی از آن انجام شده که با اتمام فازهای آن گام بزرگی در پیشرفت و رونق اقتصادی و اشتغالزایی بومیان منطقه بخوبی برداشته خواهد شد.

دستاورد سفر  رئیس جمهور شتاب در توسعه استان بوشهر/ رفع مشکل برق بزرگترین شهرک شیلاتی کشور

در این مجتمع در هر هکتار هشت تا ۱۰ تن میگو تولید و در مجموع برای کل این شهرک برداشت بیش ۲۰ هزار تن پیش‌بینی شده‌است که این میزان معادل ۴۰ درصد کل تولید کشور و ۱۰۰ درصد تولید کنونی استان بوشهر است و ارزآوری بالایی عاید کشور خواهد کرد.

با بهره‌برداری از این مجتمع یکهزار و ۵۰۰ شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود و می‌تواند تحول اساسی در رفع محرومیت، توسعه اقتصاد و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه داشته باشد.

این پروژه تنها از لحاظ تامین شبکه داخلی برق با مشکل حاد مواجه و از دغدغه سرمایه گذاران آن بود که در سفر مهر ۱۴۰۰ رئیس جمهور به استان بوشهر ردیف خاصی مصوب که پیشرفت این پروژه را بطور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد.

رئیس شیلات گناوه گفت: ۵۴ مزرعه در مجتمع شهرک شیلاتی رودشور پیش بینی شده است که امسال سه مزرعه آن زیر کشت رفت و ۹۵۰ تن برداشت شد.

سهراب ملایی افزود: باتوجه به اعتباری که در سفر رئیس جمهور به شبکه برق این پروژه مصوب شد در صورت تکمیل شدن ۲۰ مزرعه دیگر زیر کشت خواهد رفت.

وی اظهارداشت: امیدواریم با تکمیل احداث مجتمع شهرک شیلاتی رودشور شمالی، شمار زیادی از افراد جویای کار بومی منطقه مشغول بکار شوند.

بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای ۳ سایت پرورش میگوی فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha