مشکل صادرات سیب آذربایجان‌غربی به روسیه و قزاقستان حل شد

ارومیه - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: یکی از مشکلات صادرات سیب از این استان به روسیه و قزاقستان نبود کشتی اختصاصی بود که با مساعدت منطقه آزاد بندر انزلی این مشکل برطرف شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، جواد کرمی در پنجمین جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در صادرات سیب به روسیه و قزاقستان مشکلاتی وجود داشت که در نشستی با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی تفاهم‌نامه‌ای امضا و ذیل آن مقرر شد کشتی‌های مورد نیاز صادرکنندگان استان در اختیار آنان قرار گیرد.

وی با اشاره به گزارش‌هایی که از صادرات در گمرکات استان و آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی در این جلسه ارائه شد، روند صادرات غیرنفتی در آذربایجان غربی را مطلوب و رو به رشد ارزیابی کرد.

کرمی به عمده مشکلات صادرکنندگان آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: یکی از عمده مشکلات موجود، ثبت سفارش برای محصولات کشاورزی است که مقرر شده این مجوزها به خود استان واگذار شود تا این روند برای صادرکنندگان تسهیل شود.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی، وضعیت صادرات از گمرکات استان و گزارشی از برنامه‌های نمایشگاه‌های بین المللی نیز ارائه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha