۲۱ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 84995557
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بناهای تاریخی استان اصفهان  چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل است 

اصفهان - ایرنا - بازدید از بناهای تاریخی استان اصفهان در پی بارش برف و برودت هوا ، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری تعطیل شده است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی بناها و محوطه‌های تاریخی در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل هستند و گردشگران و علاقه‌مندان به جاذبه‌های استان از روز جمعه ۲۳ دی‌ماه می‌توانند از این مراکز بازدید کنند.

وی یادآور شد: در روزهای گذشته شاهد بارش شدید برف در محورهای مختلف استان و برودت شدید هوا در مناطق مختلف بودیم، بنابراین با توجه به کاهش بیش از ۱۲ درجه‌ای هوا، مدیریت بحران استان، فعالیت تمامی اداره‌ها و مراکز آموزشی استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تعطیل اعلام کرد.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha