همکاری‌های فناورانه مهم‌ترین عرصه‌ گسترش مناسبات بین ایران و عراق است

تهران - ایرنا - رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گسترش توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با عراق را از برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای گسترش مناسبات با این کشور، همکاری‌های فناورانه و دانش‌بنیان و انتقال تجربه پارک علم و فناوری است.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه تهران ، علی اسدی در دیدار با طالب الموسوی رئیس دانشگاه کوت عراق که در محل پارک علم و فناوری برگزار شد با یادآوری اینکه پارک علم و فناوری این دانشگاه قدیمی‌ترین و بزرگ ترین پارک دانشگاهی کشور است، افزود: برنامه‌ها و فعالیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران طیف گسترده‌ای از حوزه‌های تخصصی را پوشش می‌دهد و این مجموعه، یک پارک علم و فناوری تک تخصصی نیست.

وی به سیاست دانشگاه تهران مبنی بر توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی با عراق اشاره و خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها محدود به افزایش جذب دانشجو از کشور عراق و ایجاد زمینه برای فرصت‌های مطالعاتی اساتید نمی‌شود بلکه یکی از مهم ترین عرصه‌ها برای گسترش همکاری‌ها، ناظر بر همکاری‌های فناورانه و دانش‌بنیان است که انتقال تجربه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به دانشگاه‌های عراق و همچنین راه‌اندازی شعبه پارک در این کشور یا ایجاد پارک مشترک می‌تواند گامی مهم و تسهیل‌کننده برای توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه فناوری باشد.

ایرج اله دادی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران نیز به موضوع نحوه همکاری میان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و دانشگاه کوت عراق پرداخت و گفت: این همکاری می‌تواند به شیوه‌های مختلف از جمله ایجاد یک پارک علم و فناوری مشترک، راه‌اندازی یک پارک علم و فناوری اختصاصی برای دانشگاه کوت عراق و … صورت گیرد.

وی افزود: در راه‌اندازی یک پارک علم و فناوری، موضوع بسیار مهم فرایند جذب، استقرار و ارزیابی شرکت‌ها است که این کار تخصصی باید با دقت انجام شود تا بتوان شرکت‌های فناور و نوآور واقعی را ارزیابی و جذب کرد. همچنین در زمینه نیروی انسانی ماهر نیز می‌توانیم کمک کنیم.

همچنین علیرضا نورپور رئیس دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در این دیدار با معرفی این دانشکده، به تشریح روند حرکت ایران در زمینه گرایش به بهره‌برداری بیشتر از انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت.

وی یادآور شد: این دانشکده در حوزه انرژی‌های خورشیدی تجربه‌های خوبی کسب کرده و تاکنون ۵۰۰ نیروگاه کوچک خورشیدی در نقاط مختلف کشور ایران برای تولید الکتریسته ایجاد کرده‌ایم.

همکاری‌های فناورانه مهم‌ترین عرصه‌ گسترش مناسبات بین ایران و عراق است

رئیس دانشگاه کوت عراق هم در این دیدار آمادگی این دانشگاه را برای راه‌اندازی شعبه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این کشور اعلام کرد.

در ادامه طالب الموسوی رئیس دانشگاه کوت عراق از چند شرکت دانش‌بنیان مستقر در در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بازدید کرد و با دستاوردهای این شرکت‌ها آشنا شد.

هفته آینده هیأتی از دانشگاه تهران با حضور اسدی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از دانشگاه‌های عراق بازدید می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha