دولت و مجلس با تعامل قوی و سازنده روند بررسی لایحه بودجه را به اتمام  می رسانند

تهران- ایرنا- نماینده مردم لاهیجان گفت:در شرایط حساس کنونی ضرورت دارد که  دولت و مجلس با تعامل قوی و سازنده روند بررسی لایحه بودجه را به اتمام برسانند.

رسول فرخی میکال در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد روند بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: لایحه بودجه مهم ترین سند مالی کشور است که از سوی رییس جمهور تقدیم مجلس شد و آیت الله رییسی هم نکات قابل تاملی در مورد این لایحه بیان کردند، که مجلس نیز در این مو زمینه دغدغه های جدی دارد.

نماینده مردم لاهیجان هدف دولت در این لایحه را رشد باثبات اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: عدالت محوری و کارآمد سازی نظام حکمرانی از دیگر رویکردهای دولت در این لایحه بوده است که نمایندگان هم با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد اصلاح ساختار بودجه با دولت همسو و همگام هستند، تا لایحه بودجه با توجه به نیازهای کشور تدوین و اصلاح شود.

عضو کمیسیون داخلی کشور و شوراها با اشاره به اقدام دولت در تاسیس صندوق پیشرفت و عدالت در تمام استان ها، گفت: این اقدام دولت باعث تقویت و حمایت از تولید در استان ها می شود و به توسعه حوزه روستایی در کشور کمک می کند نمایندگان هم خواهان عملیاتی کردن مشوق های مالیاتی برای واحدهای تولیدی در استان ها هستند تا شاهد رشد و پیشرفت و اشتغال زایی در سراسر کشور باشیم.

وی با بیان اینکه نمایندگان آمادگی دارد همه توان خود را برای بررسی لایحه بودجه به کار گیرد گفت:در شرایط حساس کنونی که معاندین ،منافقین و کشورهای سلطه گر به دنبال این هستند که بین جریان انقلاب ،دولت و مجلس روزنه ای برای اختلاف ایجاد کنند که مردم به نتیجه واقعی نرسند ضرورت دارد که دولت و مجلس با تعامل قوی سازنده روند بررسی لایحه و بودجه را به اتمام برسانند.

به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی رئیس جمهور ۲۱ دی ماه لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد؛ البته با توجه به مصوبه مجلس برای دو مرحله ای شدن بررسی بودجه، دولت بخش مربوط به بودجه شرکت های دولتی را آبان ماه و بخش مربوط به تبصره ها و احکام آن را پنجم دی ماه تقدیم مجلس کرده بود و در نهایت ۲۱ دی ماه جداول بودجه را به قوه مقننه رساند.

لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ با سقف کلی ۵۲۶۱ هزار میلیارد تومان بسته شده که نسبت به سال جاری معادل ۴۰ درصد افزایش دارد.

آیت الله رئیسی در زمان تقدیم لایحه بودجه سال‌ آینده، گفت که لایحه برنامه هفتم توسعه به زودی در دولت نهایی و تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

بر اساس اعلام رئیس مجلس شورای اسلامی، کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور روز دوم بهمن ماه در مجلس به رای گذاشته می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha