پیامک اخطار برای مشترکان پرمصرف گاز در آذربایجان غربی ارسال شده است

ارومیه - ایرنا - دبیر کمیته بحران شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: پیامک‌های اخطار برای مشترکان پرمصرف گاز در این استان ارسال شده و در صورت عدم کنترل مصرف، گاز آنان قطع خواهد شد.

حسن مددی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکان خانگی با تعرفه‌ پلکانی تعیین و به سه قسمت تقسیم شده‌ که مشترکان پله‌های اول تا سوم کم مصرف هستند که برای آنها بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شده و برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف که در پله‌های چهارم تا دوازدهم قرار دارند نیز پیامک‌های اخطار صادر و ارسال شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مربوط به مدیریت مصرف زمستانه برای عبور از اوج فصل سرما در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری و صنعتی، در حال اجراست و تا پایان این مرحله ادامه خواهد داشت.

دبیر کمیته بحران شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه در این باره برای صنایع، محدودیت مصرف تعیین شده، ادامه داد: گاز صنایع به ویژه سیمان و قند تا ۵۰ درصد مصرف شرایط عادی محدود شده و برای کوره‌های آجرپزی‌ نیز حدود مصرف تعیین شده ۱۲۷ هزار مترمکعب در روز است.

مددی با بیان اینکه از حدود ۱۲۳ کوره آجرپزی استان، ۲۰ کوره همچنان فعال است، اظهار کرد: این کوره‌های فعال هم به دلیل پخت آجر برای مناطق زلزله‌زده‌ی خوی بوده و یا خشت خام داشته‌اند که باید به ناچار فعالیت خود را ادامه می‌دادند اما فعالیت‌شان با مصرف گاز کمتر نسبت به قبل است.

وی با اعلام اینکه طی این مدت ۵۴ گرماتاب مورد استفاده در فضاهای باز در استان جمع‌آوری شده‌ است، یادآور شد: عمده‌ این گرماتاب‌ها در شهرستان ارومیه بوده که پس‌ از شناسایی، گاز این مشترکان قطع و وسایل مربوطه آنها جمع‌آوری شده است.

دبیر کمیته بحران شرکت گاز آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه اگر برنامه‌های کنترل مصرف در طول یک ماه گذشته انجام نمی‌گرفت با مشکل افت فشار و یا حتی قطعی گاز مواجه می‌شدیم، گفت: این برنامه‌ها در سراسر کشور اجرا می‌شود، در حالی که اگر این اتفاق نمی‌افتاد، استانی مثل آذربایجان‌غربی که در انتهای شبکه سراسری گاز است، با افت فشار و قطعی روبه‌رو می‌شد.

مددی در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تعطیلی یکی‌ از روزهای هفته برای صرفه‌جویی در مصرف گاز تاکید کرد: تاکنون سعی شده با برنامه‌های کنترلی، احتمال افت فشار و یا قطعی گاز در استان را نزدیک به صفر کنیم اما اگر دیدیم این برنامه‌ها دیگر جوابگو نیست، ضمن پیشنهاد به استانداری، درخواست تعطیلی یکی از روزهای هفته تا زمان گذر از پیک مصرف گاز در فصل سرما را می‌دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha