۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84995840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حشمت مادر به شعر و ادب در گیلان مشق شد 

۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۰
کد خبر: 84995840
حشمت مادر به شعر و ادب در گیلان مشق شد 

رشت - ایرنا - خوشنویسی هنر سرشتن است و امروز جمعه بیست و سوم دیماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری گیلان، ممتازترین بانوان این هنر در استان بال در بال خوشنویسان ایران مرکب در گلاب آغشتند و حشمت و حرمت مادر به شعر و ادب مشق کردند.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، خبر رسید که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری کشور به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) بانوان خوشنویس ایران را برآن داشته تا هر یک در دیار خویش گردهم آیند و حرمت و حشمت مقام مادر را بصورت بداهه و به خط خوش در قالب اشعار گزیده بنگارند زیرا ماموریت هنر، خلق زیبایی است و مولانای سرزمینمان می‌فرماید:

آنچه با دیدن کند ادراک آن/ سالها نتوان نمودن با بیان.

اداره کل ارشاد اسلامی و حوزه هنری گیلان نیز همزمان با سراسر کشور " مشق مادر " برگزار کردند و ۱۵ چهره از بانوان حرفه ای خوشنویس در سطح ممتاز و فوق ممتاز را گرد هم آورد تا در دو سبک نستعلیق و شکسته نستعلیق عظمت و حرمت مقام مادر را بداهه بنگارند.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری گیلان در ادامه توضیحات یادشده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره "مشق مادر" جشنواره ای ملی است که اشعار منتخب و ارسالی از دبیرخانه همزمان با ۳۱ استان کشور در گیلان بصورت بداهه مشق می‌شود.
حسن صمدی توضیح داد: بداهه در خوشنویسی، مشق اشعار بدون هیچ تمرینی است که هنرمند خوشنویس اشعار منتخب را به زیور طبع و بر اساس تعریف خویش از موضوع بر جان ورق می نگارد.
وی ادامه داد: آثار خلق شده در این جشنواره پس از پایان برای داوری به پایتخت ارسال می شود.

بیش از نیمی از خوشنویسان حرفه ای گیلان را بانوان تشکیل می دهند

رئیس انجمن خوشنویسان گیلان نیز در حاشیه جشنواره ملی مشق مادر گفت: بیش از یک هزار نفر در استان هنرمند خوشنویس فعالیت می‌کنند که ۵۰۰ نفر از آنان بصورت حرفه‌ای این هنر را پی می‌گیرند.
مهدی سجودی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیش از نیمی از هنرمندان حرفه ای خوشنویس استان را هم بانوان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: ۲۵ هنرمند خوشنویس گیلانی به مرحله استادی دست یافته اند.

اولین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران با کتابت اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(س)، آیات و اشعار با موضوع مقام مادر و زن در رشته‌های نستعلیق و شکسته نستعلیق با عنوان «مشق مادر» امروز جمعه ۲۳ دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ به میزبانی حوزه هنری در سراسر کشور در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha