رئیس سازمان بسیج اساتید: افراد مذهبی بیشترین فداکاری را برای ملت و ملیت ایران کرده‌اند

بوشهر - ایرنا - رئیس سازمان بسیج اساتید گفت: معاندان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند تا اسلامیت را در برابر حب وطن قرار دهند در حالی که افراد مذهبی و معتقد به اسلام بیش از همه برای ملت و کشور فداکاری کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا مردانی روز چهارشنبه در در همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای در دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به فداکاری‌های این قشر در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: افراد مذهبی مدافعان واقعی ملت ایران بودند .

وی با بیان اینکه هیچ عاملی در موفقیت ملت‌های مسلمان مانند اسلامیت و اتحاد موثر نبوده است، گفت: اگر حزب الله نبود کدام دسته از لبنان می‌توانست دربرابر رژیم صهیونیستی پیروز شود و استقلال این کشور را حفظ کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید تصریح کرد: نخستین خیزش‌های بیداری اسلامی هم زمان با ورود استعمارگران به منطقه بوده که به وسیله عالمان و مصلحان دینی انجام شده است.

وی ادامه داد: روشنفکران غربی تلاش می‌کنند تا بیداری اسلامی را بر خلاف و مقابل علم نشان دهند در حالی که وجود روشنفکران و دانشمندان مسلمان این تهمت‌ها را رد می‌کند.

مردانی ادامه داد: پیشرفت‌های علمی ایران اسلامی شاهد صدقی بر این نکته است که اسلام مخالفتی با علم ندارد بلکه بازیابی و جهانی شدن آن در گرو استفاده از علم است.

وی یادآور شد: رتبه علمی ایران قبل از انقلاب اسلامی ۵۳ جهانی بود که اکنون به رتبه ۱۵ رسیده است.

رئیس سازمان بسیج اساتید در این همایش عنوان کرد: مشی ظلم ناپذیری و دفاع از آرمان‌های فلسطین از مهمترین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای است که آمریکا از آن نگران و در صدد مقابله با آن است.

وی ادامه داد: امروز نیروهای مقاومت اسلامی ایران اهمیت نبرد روایت‌ها و جنگ شناختی دشمن را شناخته اند و در این جنگ ترکیبی باید مراقب جوانان و نوجوانان در مقابل نقشه‌های شوم دشمن بود.

مردانی با اشاره به دلاورمردی‌های رئیسعلی دلواری در زمان ذلت قاجار و خفقان موجود در مقابله با استعمار و فداکاری و رشادت شهید نادر مهدوی، توصیه کرد: جوانان، تاریخ معاصر و وصیت نامه شهید نادر مهدوی را بخوانند.

وی یادآور شد: در زمانی که بسیاری از خواص خودباخته یا عافیت طلب در زمان قاجار هواخواه آلمان و انگلیس بودند، دلاورمردان بوشهری به فرماندهی رئیسعلی دلواری علم مبارزه علیه استعمار را بر افراشتند و در برابر تطمیع انگلیسی‌ها بیان کردند که "چگونه بی طرف باشم در حالی که استقلال ایران در خطر است".

وی گفت: نشناختن فداکاری‌های این دلاورمردان بی وفایی است و جوانان و نوجوانان باید تاریخ را مطالعه کنند.

مردانی ادامه داد: سلبریتی‌هایی که امروز به شهرت رسیده‌اند از برکت فداکاری شهدایی است که برای امنیت کشور تلاش کردند و نباید به آرمان‌های شهدا پشت کنند.

پنجمین همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای امروز در بوشهر به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار شد که در این قالب چهار مقاله علمی ارائه و مورد داوری قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha