فرماندار ارومیه: اجرای طرح‌های آبخیزداری نیازمند اعتبارات ملی است

ارومیه - ایرنا- فرماندار ارومیه با تاکید بر ضرورت اجرای طرح‌های آبخیزداری، گفت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

به گزارش ایرنا، غلامحسین عماری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت جامع حوزه های آبخیز شهرستانهای ارومیه، نقده، سلماس و اشنویه با محوریت فرمانداری شهرستان ارومیه با اشاره به کاهش بازندگی‌ها و تنش‌های آبی رخ داده در کشور، افزود: در آذربایجان‌غربی نیز به عنوان دومین استان پر آب کشور، تنش‌های آبی مشاهده می‌شود که در همین راستا اجرای طرح‌های آبخیزداری ضروری است.

وی با تاکید بر بهره مندی از ظرفیت نمایندگان مجلس در جذب اعتبارات ملی، اضافه کرد: خوشبختانه ارتباطات استاندار آذربایجان‌غربی نیز یک ظرفیت کم نظیر برای جذب اعتبارات ملی محسوب می‌شود.

فرماندار ارومیه همچنین خواستار تدوین یک برنامه پنج ساله برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان ارومیه شد.

عماری با بیان اینکه پیوست فرهنگی طرح‌های آبخیزداری ضروری است، گفت: این پیوست فرهنگی سبب مشارکت مردم در مدیریت منابع آبی خواهد شد.

حفظ مراتع نیازمند اجرای طرح‌های آبخیزداری است

فرماندار سلماس نیز در این جلسه با بیان اینکه برای حفظ مراتع نیازمند اجرای طرح‌های آبخیزداری هستیم، گفت: سلماس دارای ۴۵۰ هزار راس گوسفند و ۴۵ هزار دام سنگین است که برای تامین آنان نیازمند علوفه و مراتع هستیم.

کاظم غنی زاده ادامه داد: تمامی تلاش خود را برای جذب اعتبارات استانی و ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به کار گرفته‌ایم.

وی‌ افزود: هزینه در حوزه آبخیزداری سرمایه گذاری برای جلوگیری از بحران است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه عنوان شد که دشت سلماس در فرونشست‌های زمین رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha