مدیران نباید دستگاه‌های نظارتی را مزاحم خود بدانند

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: اعتقاد من بر این است که نهادهای نظارتی یکی از بازوهای قوی مدیران است و هیچ مدیری نباید تصور کند وجود دستگاه‌های نظارتی مزاحم کار اوست.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده روز چهارشنبه در دیدار با رییس سازمان بازرسی کل کشور شاکله فعالیت نهادهای نظارتی را براساس فرمایشات و دستورات امیرالمومنین در نهج‌البلاغه دانست.

وی ادامه داد: در گذشته ترک فعل مدیران از نظر نظارتی مشکلی نداشت و برخی از مدیران از مسئولیت‌هایی که بر اساس قانون بر عهده آن‌ها بود به دلایل مختلف شانه خالی می‌کردند و کسی پاسخگو نبود اما امروز این تخلف با عنوان ترک فعل مورد پیگیری قرار می‌گیرد که جای خرسندی دارد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به کم تجربه بودن برخی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، گفت: ارائه آموزش‌ برای مدیران برای کاهش تخلفات اداری ناخواسته ضروری است و سازمان بازرسی باید این‌گونه تخلفات را احصا کند و پس از ارائه آموزش و نظارت مستمر شاهد کاهش بروز سطح تخلفات باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده همچنین بیان کرد: در سال‌های اخیر بابی در مجموعه تخلفات استان هرمزگان به نام ترک فعل باز شده که از اتلاف بیت‌المال جلوگیری کرده است.

با گفته وی، عده‌ای با عنوان سرمایه‌گذار از وام و تسهیلات دولت استفاده کردند در حالی که آن را وارد مشاغل کاذب کردند که اقتصاد کشور را نیز تحت شعاع قرار می‌داد به همین دلیل نهادهای نظارتی به بخش صنعت و معدن ورود پیدا کرده و بیش از ۱۰۰ واحد صنعتی را خلع ید کردند.

امام جمعه بندرعباس افزود: بن‌بست‌هایی در حوزه اجرایی استان هرمزگان وجود داشت که با ورود به موقع دستگاه‌های نظارتی این چالش‌ها با بهترین شیوه حل و فصل شدند.

حضور در مراسم معارفه مدیرکل بازرسی استان هرمزگان از جمله برنامه‌های اصلی خداییان رییس سازمان بازرسی کل کشور در بندرعباس بود.

در این مراسم از خدمات رضا مختاری قدردانی و محمد اسمی به عنوان بازرس کل استان هرمزگان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha