۳۹ هزار مسافر با وجود بارش برف از طریق خطوط ریلی در مسیر مشهد تردد کردند

مشهد-ایرنا- مدیر کل راه آهن خراسان گفت: با وجود شرایط نامساعد جوی این روزها و بارش برف، طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ هزار مسافر در مسیر رفت و برگشت به مشهد جا به جا شدند.

مصطفی نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر روزانه به وسیله ۸۰ رام قطار از ۲۸ شهر و مرکز استان در مسیر مشهد جا به جا شدند.

وی اضافه کرد: فقط قطار مشهد- اهواز به دلیل شرایط نامساعد جوی و تامین ایمنی بیشتر با ۷.۵ ساعت تاخیر ساعت ۹ صبح امروز پنجشنبه از مبدا مشهد عازم اهواز شد.

مدیر کل راه آهن خراسان گفت: در صورت تغییر و یا تاخیر در برنامه حرکت قطارها از مبدا مشهد، مسافران از طریق پیامک اطلاع رسانی خواهند شد.

نصیری با اشاره به اخلال مقطعی در حرکت ناوگان جاده ای و فرودگاهی در مشهد افزود: تردد در مسیر اصلی مشهد- تهران و مسیر محلی مشهد- سرخس برای تمام قطارهای مسافربری و تجاری بدون وقفه و مشکل در حال انجام است.

نزدیک به ۱۲ میلیون مسافر طی ۹ ماه امسال در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جا به جا شده اند.

۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار مسافر سال گذشته در شبکه راه آهن خراسان جابه‌جا شده‌اند که در مقایسه با سال ما قبل آن (۱۳۹۹)، ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

مطابق آمار سال ۱۳۹۸ و پیش از اعمال شیوه نامه‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا، سالانه ۱۴ میلیون مسافر در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه‌جا می‌شدند.

۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است و در حالت عادی و پیش از شیوع کرونا روزانه ۹۴ رام قطار مسافربری و ۱۰ رام قطار باری در این مسیر ریلی به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha