به گزارش روز جمعه ایرنا؛ «سیدابوالفضل محمدی» در وبینار پنجره واحد خدمات هوشمند، افزود: خدمتی هوشمند که بدون مراجعه حضوری، به صورت برخط قابل دریافت است اما نیازمند اتصال بانکهای اطلاعاتی همه دستگاههای دولتی به یکدیگر است تا اطلاعات خود را با هم به اشتراک بگذارند.
وی در ادامه گفت: پنجره ملی خدمات دولت هوشمند هم ارائهدهنده خدمات دولتی بهصورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است.
«فرهاد مردوخی» عضو هیات علمی دانشگاه رازی و رئیس آزمایشگاه تخصصی معماری سازمانی ضمن تشریح مدل مفهومی و اجرای پنجره واحد خدمات استان، بیان کرد: پنجره واحد خدمات نقطه تحول خدمات دولت به شهروندان و اشتراک اطلاعات بین ذینفعان است.
وی در ادامه افزود: زیرساختهای دولت الکترونیک تا حد زیادی در کشور فراهم شده است و دولت الکترونیک باید تعامل پذیری در تمام سطوح فنی و دادهها را داشته باشد.
در ادامه «جواد موحد» معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران بیان کرد: برای پنجره واحد خدمات اهداف بلندمدتی در نظر گرفته شده است که به دولت دیجیتال میرسد و با استفاده از دولت الکترونیک و هوش مصنوعی میتوان کاملا از خدمات احراز هویت الکترونیکی بهرهمند شد.
این مقام مسئول افزود: هدف از راهاندازی درگاه واحد خدمات الکترونیک اختصاص شناسه دیجیتال به شهروندان جهت بررسی خدمات دولت به صورت آنلاین می باشد.
وی تصریح کرد: دولت در آینده با ایجاد شرایطی، خدمات دولتی را بدون نیاز به حضور شهروندان در مراکز خدمات دهی بهصورت الکترونیک و غیرحضوری انجام میدهد.
نظر شما