۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84996697
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

گاز جایگاه‌های "سی‌ان‌جی" خراسان‌شمالی بدلیل افت فشار قطع شد

بجنورد- ایرنا- مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: برودت هوا و افت فشار گاز موجب شد تا تمامی جایگاه های "سی‌ان‌جی" این استان تا اطلاع ثانوی از مدار خدمات دهی خارج شود.

علی اصغر برومند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پایداری سرما و برودت هوا در روزهای اخیر منجر به صدور هشدار سطح بالای مصرف گاز در استان شده است و با ادامه این روند شاهد افت فشار در برخی از شهرهای استان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این روند موجب شد تا عرضه گاز در ۲۹ باب جایگاه "سی ان جی" استان قطع شود و این سوخت با اولویت در اختیار بخش خانگی قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی افزود: بر اساس اعلام شرکت گاز استان؛ هفت میلیون ۲۰۰ هزار متر مکعب گاز در شبانه روز گذشته گاز در استان مصرف شد که ۱۰۰ درصد مصارف گاز استان در بخش خانگی و تجاری مصرف می شود.

احتمال قطعی گاز اسفراین

وی با بیان اینکه بعد از ظهر امروز پنجشنبه احتمال قطعی گاز در شهرستان اسفراین وجود دارد گفت: ۱۰ تانکر نفت سفید برای تامین سوخت بخش خانگی در این شهرستان مستقر شد.

برومند ادامه داد: این شرکت در آمادگی کامل قرار دارد و تمامی تمهیدات لازم برای تامین سوخت مایع مصرف خانگی اندیشیده شده است و در صورت نیاز به سایر شهرستان‌ها نیز ارسال می شود.

در خراسان شمالی ۷۷ جایگاه عرضه سوخت شامل ۴۸ باب جایگاه عرضه بنزین و نفت گاز و ۲۹ باب جایگاه سی. ان. جی تک منظوره و دومنظوره فعال است.

به گزارش ایرنا، بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل هفته آتی در استان فعال است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

تاکنون به هزار و ۳۹ واحد صنعتی و ۱۶ شهرک صنعتی استان گازرسانی شده است که در این حوزه، شرکت گاز خراسان شمالی رتبه دوم کشوری را در سال گذشته کسب کرد.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha