پاسخ ۹۲ درصد استعلامات مربوط به محیط زیست در مازندران مثبت بوده است

نوشهر- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران گفت: ۹۲ درصد استعلامات مربوط به حوزه زیست محیطی در این استان طی سال های ۹۲ تا سال جاری با پاسخ مثبت همراه بوده است.

به گزارش ایرنا، عطاءالله کاویان روز پنجشنبه در پنجمین همایش فرصت های سرمایه گذاری مازندران با محوریت شهرستانهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت در مجتمع آموزشی و رفاهی امامت چالوس افزود: با وجود داشتن محدودیت ها همه تلاش های این نهاد این است که سرمایه گذاری خوبی در ظرفیت های موجود شهرستان های استان اتفاق بیفتد.

وی خاظرنشان کرد: در بحث صدور محوزها در مناطق نوشهر و چالوس با کمترین مشکل مواجه هستیم به طوری که بیش از ۸۰ درصد مجوزهای صادرشده در این منطقه تاکنون فعال نشده است .

وی با اشاره به دیدار اخیر استاندار مازندران با رییس سازمان حفاظت محیط زیست اشاره و اضافه کرد : در این دیدار مباحث زیست محیطی غرب مازندران مطرح و پیرو این جلسه کارگروهی تشکیل شد تا مشکلات فراروی این بخش نیز برطرف شود.

وی اظهار امیدواری کرد با اصلاح مرز منطقه البرز مرکزی شاهد افزایش سرمایه گذاری در منطقه غرب مازندران باشیم.

مدیرکل حفاظ محیط زیست مازندران با اشاره به ظرفیت بسیار خوب این استان در حوزه های مختلف تصریح کرد : تمام تلاش همکارانم این است با توجه به محدودیت های فرارو راههایی را بیابیم تا ظرفیت های بالقوه در این استان را به بالفعل تبدیل کنیم.

کاویان ادامه داد : در این استان ۲۰ منطقه حفاظت شده شامل ۲ پارک ملی ، سه اثر ملی طبیعی و ۱۱ منطقه حفاظت شده ملی و پنج پناهگاه حیات وحش وجود دارد که همه این نها ظرفیت های خوب استان هستند.

وی رودخانه های سردآبرود، چالوس و کلاردشت و قله علم کوه را از جمله ظرفیت های این شهرستان های غرب مازندران برشمرد و گفت : این منطقه دارای تنوع جانوری و تنوع زیست محیطی است که باید آنها را حفاظت کنیم اما همه این ظرفیت ها قابلیت سرمایه گذاری را دارد که باید برای آنها برنامه داشته باشیم.

در این همایش استاندار، معاونان استاندار ، مدیران استانی و شماری از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی شرکت داشتند.

پاسخ ۹۲درصد استعلامات مربوط به محیط زیست در مازندران مثبت بوده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha