۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84996789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه شمشیربازی زنجان در دستور کار است

۲۲ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۵۰
کد خبر: 84996789
توسعه شمشیربازی زنجان در دستور کار است

زنجان - ایرنا - رییس هیات شمشیربازی استان زنجان گفت: هم اکنون حدود ۵۰ شمشیرباز در استان فعال هستند و سرمایه گذاری، رشد و توسعه این ورزش به ویژه در حوزه بانوان در دستور کار است.

حامد افشاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیش از ۲ سال شیوع کرونا، شرایط نامطلوبی را برای این رشته ورزشی در سطح کشور و استان رقم زده بود، افزود: هم اکنون با ساز و کارها و برنامه ریزی صورت گرفته، توسعه این رشته ورزشی در سطح استان مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: هم اکنون سالن اختصاصی شمشیربازی استان که جزو ۶ سالن برتر کشور به لحاظ امکانات سخت افزاری و نرم افزاری است در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته و تحقق این مهم توانسته بخشی از مشکلات را برطرف کند.

این مسوول هیات ورزشی ادامه داد: این استان پیش از این سه ورزشکار ملی پوشش را به تیم ملی معرفی کرده بود که در حال حاضر محمد اسماعیلی از شمشیربازان به نام استان و کشور است و از گزینه های مطرح برای اعزام به مسابقات آسیایی بوده و در واقع رنگینگ اول کشوری اسلحه اپه را دارد.

وی اظهار کرد: برای پویایی این رشته ورزشی در بخش بانوان نیز ۳۰ نفر فعالیت خود را با بهره گیری از مربیان مجرب آغاز کرده اند که به طور حتم توجه به این بخش نیز می تواند به کشف استعدادهای برتر و معرفی ورزشکاران منجر شود.

رییس هیات شمشیربازی استان زنجان ادامه داد: ورزشکاران استان پیش از این در اسلحه اپه به مدت پنج سال متوالی قهرمان کشور بودند و زنجان قطب این رشته محسوب می شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی ها قرار بود مسابقات جایزه بزرگ شمشیربازی در رده بزرگسالان در استان تهران برگزار شود اما به دلیل برودت هوا و بارش برف لغو شد، گفت: این هیات تلاش دارد با کشف و شناسایی مستعدین این رشته ورزشی را در بین علاقه‌مندان گسترش دهد.

افشاری افزود: در برخی شهرها نهادهایی همانند شهرداری در میادین مختلف نسبت به معرفی رشته های مختلف ورزشی به ویژه شمشیربازی اقدام می کنند، موضوعی که در شهر زنجان کمتر مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از فعالیت چنین ورزشی بی اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه این رشته ورزشی در گرو علاقه‌مندی و بروز توانمندی های خاص فردی است، اضافه کرد: شمشیربازی رشته پر مدال جهانی بوده و در سطح المپیک محسوب می شود و در این میان حمایت و توسعه آن به طور حتم نتیجه بهتری را رقم می زند.

رییس هیات شمشیربازی استان یکی از برنامه های مهم این هیات را توسعه این رشته در شهرستان های استان با هدف کشف استعدادهای برتر عنوان و خاطرنشان کرد: به تازگی هیات شمشیر بازی در شهرستان ابهر ایجاد و سالن مورد نیاز و تجهیزات نیز تامین شده که امیدواریم علاقه‌مندان این خطه نیز به این رشته گرایش پیدا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha