برنامه‌های کنونی برای موفقیت در رشد جمعیت کافی نیست

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: فرهنگ سیاسی فرزندآوری از مولفه‌های اساسی رشد جمعیت است؛ برنامه‌های کنونی برای افزایش فرزنداوری در کشور کافی نیست و باید عمیق‌تر، دقیق‌تر و فنی‌تر به این مساله پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار از اداره کل ثبت احوال استان بوشهر بیان کرد: جمعیت مولفه قدرت است و اگر کشوری دارای جمعیت اندکی باشد، مورد طمع قدرت‌های برای تسلط بر آن قرار می‌گیرد و تاریخ نیز این را تایید می‌کند.

وی افزود: حل مسائل اقتصادی از دیگر مولفه‌های موثر در فرزندآوری است چرا که مدیریت اقتصادی خانواده همواره به عنوان دلیل اقدام نکردن برای داشتن فرزند بیشتر مطرح شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ایجاد اشتغال و افزایش نرخ درآمد خانواده و جوانان را راهکار بهبود این مساله دانست و ادامه داد: تعلیم و تربیت از دیگر موارد اثرگذار در کاهش شمار فرزندان در خانواده‌ها است.

وی گفت: باید بستر سازی لازم انجام شود تا خیال زوجین از مدیریت اقتصادی خانواده و مدارس استاندارد و تعلیم و تربیت آسوده باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اذعان کرد: بخش زیادی از مشکلات اجتماعی مانند ترک تحصیل، اعتیاد و کودکان خیابانی بخاطر بچه‌هایی است که خانواده نتوانسته از نظر اقتصادی و تعلیم و تربیت آنها را تامین کند.

صفایی بوشهری اظهار کرد: برای داشتن ایران قوی باید جمعیت قوی از نظر کمی و کیفی داشته باشیم تا با دانش، تحصیلات، اخلاق، ایمان و اخلاق، تقوا در تولید ناخالص ملی و دفاع از کشور اثرگذار باشند.

شناخت نسب برای همه افراد جامعه ضروری است

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در ارتباط با اسناد ثبت شده تاریخی گفت: این استان در طول تاریخ بسیاری از اسناد با ارزش خود را از دست داده طوریکه اکنون سندی از 200 سال گذشته خود در دسترس نداریم.

وی افزود: اکنون هیچ تصویری از رئیسعلی دلواری و دیگر نقاشی‌ و تصاویر مربوط به جنگ با انگلیس در دست نیست.

صفایی بوشهری با بیان اینکه طی سال‌ها به اصالت‌های بوشهر بی‌توجهی شده است، اضافه کرد: مردم این استان از ریشه اصیل قوم آریایی مستقر در بین النهرین هستند که با تقسیم این قوم به سه گروه، دسته‌ای از آنها به مرکز ایران آمده و سپس در اینجا استقرار یافته اند.

وی اضافه کرد: ریشه یابی نسلی از نظر پزشکی و ردیابی عوامل سلامت و بیماری نیز اهمیت بسیاری دارد تا در صورت وجود سابقه بیماری در یک خاندان، کودکان از ابتدا در برابر این نوع بیماری مراقبت شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: این ریشه‌یابی همچنین در جامعه شناسی و روانشناسی نیز موثر است؛ بنابراین آگاهی از چند نسل پیش‌تر برای همه مردم لازم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha