احتمال قطع گاز در اسفراین/ مردم به دنبال لوازم گرمایشی جایگزین باشند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: احتمال قطع گاز در شهرستان اسفراین جدی است و از مردم درخواست داریم که به دنبال تهیه لوازم گرمایشی جایگزین باشند.

سید محمود هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: به دنبال کاهش دمای شدید هوا در خراسان شمالی، مصرف گاز در استان به شدت افزایش یافته و شهرستان اسفراین با افت فشار مواجهه است.

وی تصریح کرد: احتمال قطعی گاز در این شهرستان از بعداز ظهر امروز(پنجشنبه) وجود دارد بنابراین از مردم تقاضا می شود تمهیدات لازم برای تهیه لوازم گرمایشی جایگزین را فراهم کنند تا در صورت قطع گاز با مشکل گرمایشی روبه رو نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: توصیه ما این است که مردم وسایل گرمایشی برقی را جایگزین وسایل گازی نکنند؛ از آنجایی که شرکت پخش فرآورده های نفتی آمادگی توزیع نفت در صورت قطع گاز را دارد از مردم اسفراین انتظار داریم تا از وسایل گرمایشی نفتی استفاده کنند.

پیشتر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی اعلام کرد که ۱۰ تانکر نفت سفید برای تامین سوخت بخش خانگی در این شهرستان مستقر شده است.

بارش برف پس از وقفه طولانی در مناطق مختلف خراسان شمالی از سحرگاه دوشنبه جاری آغاز و فعالیت این سامانه بارشی تا اوایل هفته آتی در استان فعال است.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تویلدی استان محدود و بعضا قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

برودت هوا و افت فشار گاز موجب شد تا تمامی جایگاه های "سی‌ان‌جی" این استان تا اطلاع ثانوی از مدار خدمات دهی خارج شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha