تمهیدات لازم در صورت قطعی گاز در خراسان‌شمالی اندیشیده شده است

بجنورد-ایرنا- سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: تامین گاز طبیعی در استان به شرایط بحران رسیده است و احتمال قطعی گاز در برخی نقاط وجود دارد.

مرتضی رجایی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شرایط کنونی که تامین گاز با چالش و مشکل روبه رو شده است احتمال قطعی گاز در برخی از نقاط استان می رود و این شرایط در اسفراین حاد تر و احتمال قطع بیشتر است چرا که این شهرستان در انتهای خط لوله انتقال گاز قرار دارد.

وی تصریح کرد: اکنون در حال استفاده و مصرف از ذخیره گاز موجود در شبکه هستیم و به مردم توصیه می شود به جد در مصرف گاز صرفه جویی کنند و استفاده از وسایل گرمایشی گاز سوز را به حداقل برسانند.

رجایی افزود: در صورتی که شبکه پایدار گاز از دست برود، برقراری شبکه های گاز خانگی بسیاز زمان بر خواهد بود زیرا این اقدام باید منزل به منزل انجام شود.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: پیش بینی شده است تا در صورت قطعی گاز، نفت سفید تامین شود، اکنون ذخیره این سوخت در استان مناسب و پاسخگو است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان هم آمادگی دارد که تجهیزات نفت سوز از قبیل والر را تامین و توزیع کند اما درخواست ما این است که مردم خود نسبت به تامین این تجهیزات اقدام کنند.

سرپرست دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس اعلام شرکت گاز استان، در شبانه روز گذشته هفت میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب گاز در استان مصرف شده است و مردم مصرف را مدیریت کرده و در این باره همراه هستند.

بر اساس این گزارش، استان خراسان شمالی در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آتی تعطیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha