رئیس مجمع نمایندگان فارس: سند آمایش صنعت استان تدوین شود

شیراز-ایرنا- رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تدوین سند آمایش صنعت برای استان فارس تأکید کرد و گفت: با تدوین این سند می‌توانیم در کنار توسعه بخش کشاورزی، صنایع این استان را نیز توسعه دهیم.

محسن علیزاده شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس و در نشستی صمیمی با خبرنگاران ایرنا اظهار کرد: در مسیر توسعه استان فارس مطالبات مردمی بسیار زیادی از گذشته تاکنون شکل گرفته و انتظار است که ما به عنوان خدمتگزاران و نمایندگان مردم این مطالبات را دنبال کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: برخی انتظارات و مطالبات در ادوار گذشته مجلس دنبال شده و تحقق پیدا کرده است اما برخی انتظارات اساسی هم هنوز محقق نشده و لازم است مجددا توسط نمایندگان مجلس دنبال شود تا بتوانیم در دولت سیزدهم شاهد تحقق و شکل‌گیری آنها باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان فارس: سند آمایش صنعت استان تدوین شود

علیزاده با اشاره به سند چشم‌انداز استان فارس در افق ۱۴۰۴ گفت: استان فارس با قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که در بخش کشاورزی داشته توانسته در سال‌های گذشته رتبه‌های خوبی را در راستای تحقق این سند کسب کند.
وی اضافه کرد: این استان پهناور توانسته به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد از غذای کشور را تأمین کند اما به همین میزان نتوانسته‌ایم منابع مالی موجود در بخش کشاورزی را جذب و از نیروی انسانی توانمندی که جزو ثروت‌ها و سرمایه‌های این استان است، استفاده کنیم.
وی افزود: انتظار می‌رفت به همین میزان بتوانیم ارزش افزوده ایجاد کنیم و از این ارزش افزوده انتفاع اقتصادی ببریم اما این امر هم محقق نشده است.
نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای همین سند چشم‌انداز افقی برای صنعتی شدن و پیشرفت صنایع در استان ترسیم شده بود که متأسفانه به آن نقطه نرسیدیم.
علیزاده با بیان اینکه استان فارس در بخش گردشگری از ظرفیت‌های عظیم و پتانسیل‌های قابل توجهی برخوردار است، گفت: متأسفانه به دلیل سیاست‌گذاری‌های نامناسبی که در سطح ملی درباره استان فارس وجود داشته نتوانستیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در استان فارس به دنبال سیاست‌گذاری‌های نامناسب نتوانستند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

ایرنا مرجع اخبار موثق است
رئیس مجمع نمایندگان فارس در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای ایرنا فارس نیز گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک خبرگزاری رسمی، مرجع رسمی خبررسانی در استان و مرجع رسمی مطالبه‌گری موضوعات به حقی است که در استان فارس وجود دارد و در این پیوند نیز موفق عمل کرده است، حتما مردم هم اطمینان کاملی به این رسانه دارند.
علیزاده اظهار کرد: این خبرگزاری می‌تواند یکی از مهمترین و اساسی‌ترین رسانه‌هایی باشد که مردم را نسبت به همه وقایع در جامعه آگاه کند و نقش مهمی را در آگاه‌سازی و روشن شدن اذهان مردم نسبت به واقعیات داشته باشد.
وی افزود: انتظار است مردم اخبار خود را از خبرگزاری های رسمی مانند جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند.
وی در رابطه با عملکرد و فعالیت‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان فارس گفت: فعالیت‌ها و عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان فارس قابل تحسین است؛ در طی این مدت که بنده به عنوان خدمتگزار مردم فعالیت داشتم و به طور خاص در یک سال اخیر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان فارس نسبت به رسالت خبررسانی و انعکاس اخبار صحیح موفق عمل کرده است؛ البته دور از انتظار هم نبود که خبرگزاری خوبی مانند ایرنا بتواند به بازتاب اخبار صحیح و درست در جامعه کمک کند.
نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در حوادثی که اخیرا در کشور شاهد بودیم مرجع بسیار خوبی برای شنیدن اخبار موثق، درست و بدون اشکال در جامعه است.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha