۲۲ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84997043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید پاکستان بر ضرورت اقدام جمعی در مقابله با پدیده شوم تروریسم

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه پاکستان در گفت‌وگوی تلفنی با سرپرست وزارت خارجه حکومت موقت افغانستان عملیات تروریستی روز گذشته در کابل را محکوم و بر اقدام جمعی برای مقابله با پدیده شوم تروریسم تاکید کرد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از منابع رسمی پاکستان، تماس تلفنی «بلاول بوتو زرداری» با همتای افغانستانی خود درحالی صورت می‌گیرد که روابط دو کشور به دلیل حوادث مرزی و اتهامات کابل و اسلام‌آباد علیه یکدیگر مبنی بر کم کاری در مقابله با عناصر تروریستی متشنج شده است.

حکومت طالبان در کابل اتهامات دولتمردان پاکستانی را رد و نسبت به اظهارات تحریک آمیز آنان هشدار داده است درحالی که اسلام‌آباد برخورد موثر و قوی افغانستان با عوامل ناامنی در مرزهای مشترک به ویژه گروه‌های ضدپاکستانی را مطالبه می‌کند.

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که زرداری در تماس تلفنی با «امیر خان متقی» سرپرست وزارت خارجه افغانستان حمله تروریستی روز گذشته در کابل که منجر به جان باختن و زخمی شدن تعداد زیادی از کارمندان وزارت امور خارجه افغانستان شد، را محکوم و با خانواده‌های قربانیان و مردم این کشور ابراز همدردی کرد.

در این بیانیه آمده است: تروریسم یک تهدید مشترک برای پاکستان و افغانستان است و نیاز به واکنش جمعی برای نابودی این پدیده دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید مجدد بر همبستگی کامل این کشور با مردم افغانستان در مقابله با تهدید تروریسم، تعهد اسلام‌آباد به همکاری با کابل در جهت ارتقای صلح و ثبات منطقه‌ای را اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha