پیش‌بینی ماندگاری هوای سرد و افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان سمنان

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: افزایش تدریجی غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا با توجه به ماندگاری سرما همراه با کاهش بارندگی در استان برای سه روز آینده پیش بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ابراز داشت: طی روزهای آینده بارش باران و برف به شدت روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه گذشته نخواهد بود و به دلیل پایداری هوای سرد غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه امروز پنجشنبه بارش باران و برف محسوس در استان سمنان گزارش نشد، افزود: بیشترین بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به شهرستان آرادان به میزان ۳.۵ میلیمتر و بیشترین بارش برف مربوط به ارتفاعات مهدیشهر به میران ۲ میلیمتر بود.
وی تصریح کرد: طی ۴۸ ساعت گذشته فولادمحله با دمای ۱۴ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان سمنان بود.
مصطفوی تصریح کرد: شب گذشته دمای شهر سمنان چهار درجه زیر صفر بود و امشب پنج درجه‌سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان سمنان از شهروندان خواست با مدیریت مصرف انرژی در این روزهای سرد به پایداری شبکه انرژی و جلوگیری از قطعی گاز و برق همراهی کنند.

پیش‌بینی ماندگاری هوای سرد و افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان سمنان

صرفه‌جویی بیش از ۴۵ مگاواتی برق و ۲۵۰‌هزار مترمکعبی گاز با تعطیلی یک روزه ادارات استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایرنا، با توجه به برودت هوا امروز پنجشنبه بیست و دوم دی ماه ادارات و بانک‌های استان سمنان تعطیل بودند و محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: باتوجه به تعطیلی پنجشنبه ۲۲ دیماه گزارش میزان مصرف برق در بخش‌های صنعتی ، کشاورزی ، دستگاه ها و ادارات و مصارف عمومی مورد پایش تصویری قرار گرفت و در مجموع در بخش عمومی، بخش کشاورزی و صنعتی بین ۴۵ تا ۵۲ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق نسبت زمان مشابه در هفته گذشته گزارش شد، همچنین با بررسی انجام شده مشخص شد تعطیلی روز پنجشنبه ۲۵۰هزار مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف گاز را در پی داشته است.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش‌بینی‌های جوی سمنان در تمامی اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهرهای ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ ارسال کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.

برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توان به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha