۲۳ دی ۱۴۰۱، ۰:۴۲
کد خبر: 84997128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 تقویت نخبگان، نیازمند تحول در عرصه اداری است

قم- ایرنا - نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید در فناوری و نوآوری ورود جدی داشته باشد گفت: نخبگان و مخترعان گاهی در پیچ و خم‌های اداری به نحوی گرفتار می‌شوند که از اختراع خود صرف نظر می‌کنند، از این رو برای تقویت نخبگان به یک انقلاب و تحول نیاز داریم‌.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری پنجشنبه شب در آیین پایانی جشنواره ملی فیلم کوتاه فن‌آوری و نوآوری موسوم به جهش در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین افزود: فقط بحث پول نیست، ما ضعف و مشکل اقتصادی نیز داریم، اما در موضوع اقتصاد چیزی به نام فرشتگان نجات وجود دارد.

وی با اشاره به جشنواره جهش گفت: این جشنواره با ترکیبی از فناوری، نوآوری و هنر می‌تواند هم در زمینه مطالبه‌گری از دولت و مجلس و هم در فرهنگ‌سازی و تشویق و دلگرمی مخترعان موثر باشد.

نماینده قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گاهی در استفاده از دستاوردهای دیگران ضعف داشته و داریم ولی در بحث نوآوری باید جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم افزود: مصرف علم، تکنولوژی و فن‌آوری دیگران یک جایگاهی را به ما می‌دهد، ولی اگر بخواهیم استفاده کنیم، دشمنان ما و صاحبان تکنولوژی، فن‌آوری و علم، گاهی بخل و خصومت دارند و این‌ها را به ما نمی‌دهند.

وی افزود: از این رو ناچاریم فن‌آوری که در دنیا وجود دارد را بومی‌سازی، و زیست بوم فن‌آوری را در کشور تقویت کنیم و نوآوری داشته باشیم که این ما را برتر می‌کند.

نماینده قم تصریح کرد: در دنیا کسی برتری دارد که در بُعد فن‌آوری نوآور باشد و چیزی را داشته باشد که طرف مقابل نداشته باشد، امروز در این زمینه باید کار کنیم.

ذوالنوری همچنین یادآور شد: قبل از پیروزی انقلاب بزرگترین عنوانی که به شخص اول مملکت ما می‌دادند، ژاندارم منطقه بود، و ژاندارم آمریکا در منطقه به معنای سگ نگهبان است.

وی گفت: اما امروز اتهامی که به کشور ما می‌زنند و پرونده جدیدی را باز می‌کنند، این است که موشک‌ها و پهپادهای ایران، توازن را در جنگ اکراین به هم زده است.

این نماینده مجلس افزود: ۱۱ کشور جهان توانایی غنی‌سازی اورانیوم و هفت کشور نیز چرخه کامل سوخت هسته‌ای را در اختیار دارند.

وی ادامه داد: در ایران به عنوان یکی از این کشورها، از مرحله اکتشاف و فرآوری اولیه و آسیاب کردن سنگ اورانیوم و وارد کردن آن در حوضچه‌های اسید سولفوریک و ترکیب اسید سولفوریک و اکسید اورانیوم و تولید کیک زرد تا فرآوری آن، همچنین در صنایع تبدیلی مثل یو.سی.اف اصفهان و تبدیل آن به هگزا فلوراید اورانیوم یا تترا فلوراید اورانیوم و آن را در مسیر غنی سازی قرار دادن، به دست فرزندان این ملت انجام می‌شود.

نماینده قم با تاکید بر اینکه ایران در همه ابعاد صنایع دریایی نیز حرف برای گفتن دارد بیان کرد: در زمینه فناوری نانو در لبه علم حرکت می‌کنیم، فرزندان این ملت مرزهای علم را جابه‌جا کرده‌اند، ژورنال‌های معتبر و علمی دنیا از تلاش دانشمندان ایرانی به عنوان جهش، پرش و خیزش علمی یاد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha