استاندار خراسان جنوبی: مشکلی در تامین انرژی نداشتیم

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: با تعامل و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی تاکنون مشکلی در زمینه حامل‌های انرژی نداشته‌ایم و تعامل دستگاه‌های اجرایی برای مدیریت شرایط موجود، قابل تقدیر است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت مصرف انرژی استان افزود: این کار تیمی دستگاه‌های اجرایی با توجه به شرایط آب و هوایی به منظور کنترل منابع در حوادثی مثل سیل و زلزله‌هایی که در یک سال گذشته رخ داده، همواره مشهود و ستودنی است.

وی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر افت شدید دما و تداوم برودت هوا در اغلب مناطق استان تاکید کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که به هیچ عنوان قطعی گاز در بخش خانگی نداشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی به‌ویژه گاز نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به موج سرما در سراسر کشور و افزایش مصرف گاز طبیعی، مصرف بهینه انرژی همچنان مورد تاکید است.

قناعت ضمن دریافت گزارش‌های لازم از دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استانداری، شرکت‌های گاز، توزیع نیروی برق و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی درخصوص میزان مصارف و ذخیره‌سازی‌های صورت گرفته، بر اتخاذ تدابیر لازم در راستای تامین حامل‌های انرژی و رفاه حال عموم مردم در شرایط موجود، تاکید کرد.

سامانه بارشی از روز سه‌شنبه هفته جاری در خراسان جنوبی فعال شد و بارندگی در اغب مناطق استان به‌صورت بارش برف بوده که کاهش شدید دما را نیز در پی داشته است.

این سامانه بارشی روز بعد از خراسان جنوبی خارج شد اما دمای هوا تا ۱۵ درجه کاهش یافت و در حال حاضر سرمای شدید و یخبندان پدیده غالب در استان است.

با تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی پیش از ورود موج سرما تشکیل شد، تمامی ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی ماه تعطیل شدند و مدارس خراسان جنوبی روز چهارشنبه غیرحضوری بود.

بارش برف انسداد برخی مسیرها را به همراه داشت که همه آنها با تلاش راهداران و عوامل امدادی تا روز بعد بازگشایی شد و بنابر اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی در پی بارش برف و کولاک بیش از ۲ هزار نفر در این استان با کمک هلال احمر، راهداری و جامعه موکب‌داران اسکان اضطراری داده شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha