۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 84997246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صدای ریولین هم در آمد؛ اقدامات کابینه نتانیاهو کودتا است

تهران – ایرنا – در سایه تشدید تنش های سیاسی در رژیم صهیونیستی، رئیس پیشین این رژیم نیز از اقدامات کابینه راست افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر برای تغییر قوانین قضایی انتقاد کرد و نسبت به یک کودتا علیه دستگاه قضایی و دادگاه عالی این رژیم هشدار داد.

به گزارش روز جمعه ایرنابه نقل از شبکه ۲۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی، «روون ریولین» رئیس پیشین رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: تغییر قوانین باید براساس توافق با دستگاه قضایی باشد و احساسات، انتقام و دیگر انگیزه های شخصی مبنای قانون گذاری قرار نگیرد.

صدای ریولین هم در آمد؛ اقدامات کابینه نتانیاهو کودتا است

«یاریو لیوین» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی هفته گذشته از تغییراتی در قوانین قضایی این رژیم خبر داد که براساس آن، اختیارات دادگاه عالی در تفسیر قوانین کنست (پارلمان رژیم اسراییل) را محدود می کند و حتی می تواند به کابینه اختیار لغو قوانین تصویب شده در کنست را در صورت مغایرت آن با قوانین پایه این رژیم بدهد.

«اهارون باراک» رئیس پیشین دادگاه عالی رژیم صهیونیستی نیز در گفت و گو با شبکه ۱۳ این رژیم، با حمله به وزیر دادگستری این رژیم، این تغییرات را تهدید اختیارات دادگاه عالی دانست.

وی از یکی از علل تلاش کابینه نتانیاهو برای تغییر قوانین قضایی پرده برداشت و گفت: تغییرات انجام شده در راستای کمک به نتانیاهو در پرونده های فساد وی است.

نتانیاهو هم اکنون با سه پرونده فساد و کلاهبرداری روبرو است و تلاش می کند با تغییر قوانین قضایی از محاکمه فرار کند.

باراک گفت: این اصلاحات (در قانون قضایی) به عاملی برای رشد خودکامگی تبدیل می شود.

اخیرا معترضان علیه کابینه تندرو نتانیاهو و تصمیمات و سیاست‌های آن به ویژه اصلاح سیستم قضایی به خیابان آمده و علیه سیاست های نتانیاهو برای تغییر قوانین شعار دادند. مخالفان نتانیاهو قرار است شنبه آینده نیز بار دیگر به خیابان های تل آویو بیایند. جناح اپوزیسیون متشکل از یائیر لاپید نخست وزیر پیشین و رئیس حزب «یش عتید» و بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و احزاب هم پیمان آنها اعلام کرده اند که با اقدامات کابینه ائتلافی راست دینی نتانیاهو مقابله خواهند کرد.

تحلیلگران سیاسی بر این باور هستند که حضور راست افراطی و احزاب دینی صهیونیستی و حریدی در قدرت از یک سو باعث تشدید بحران و شکاف های داخلی در رژیم صهیونیستی می شود و ائتلاف حاکم به ریاست نتانیاهو رویکرد و سیاست‌های بسیار افراطی و فاشیستی را علیه فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی و در کرانه باختری و قدس و نوار غزه در پیش می گیرد و از سوی دیگر موجب افزایش تنش های منطقه ای می شود.

تعیین چهره های بسیار افراطی و تندرو از جمله «ایتامار بن گویر» به عنوان وزیر امنیت داخلی در کابینه رژیم صهیونیستی صدای صهیونیست ها را هم درآورده است. آنها بن گویر را جزیی از «اراذل و اوباش آشوبگر» و خطری برای این رژیم قلمداد می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha