۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 84997327
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مادران شهدا پیروان مکتب حضرت فاطمه(س)هستند

۲۳ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۲۵
کد خبر: 84997327
مادران شهدا پیروان مکتب حضرت فاطمه(س)هستند

شهر ری - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه مادران شهدا پیروان مکتب حضرت فاطمه(س)هستند گفت: نقش زنان و مادران در دوران دفاع مقدس، نشان داد که نه تنها در کانون خانواده، بلکه در صحنه های حماثه و ایثار نیز با تاسی از حضرت فاطمه(س) در کنار مردان تاریخ ساز شدند.

به گزارش ایرنا ، عباسعلی رضایی ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت بانوی صبر، عفت و ایمان حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: مقام و منزلت زن و مادر بر همه زنان پاکدامن و صبور و همه مادران و همسران شهدا و جانبازان سرافراز مبارک و فرخنده باد.

وی افزود: شخصیت بی بدیل و بی مانند حضرت زهرا(س) همانی است که پیامبر عظیم الشان(ص) در وصف ایشان بارها بیاناتی فرمود و ایشان را ستود و امروز این راه در مقابل جامعه بشری برای درک سعادت ابدی قرار گرفته است.

مادران شهدا پیروان مکتب حضرت فاطمه(س)هستند


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد : حضرت صدیقه کبری (س) در میان اختران تابناک الهی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که به خشم ایشان خدای متعال خشمناک و به خوشنودیش خوشنود می‌گردد و اگر از میان فضایل آن حضرت تنها در همین مورد اندیشه شود بسیاری از حقایق و اسرار مهم آن نور الهی بر پیروان آن بانوی عظیم‌الشان کشف می‌گردد.

رضایی گفت : حضرت زهرا(س) نه تنها الگوی زنان بلکه الگوی انسانی است که انسانیت خود را می جوید و به دنبال فرهنگی مبتنی بر آموزه های دینی می گردد تا با تمسک به آن نظم اجتماعی و انسجام و وحدت‌بخشی را به جامعه متذکر شده و عدالت را برقرار کند.

مادران شهدا پیروان مکتب حضرت فاطمه(س)هستند


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: مقام والا و ارجمند مادر جایگاه ارزشمندی در دین مبین اسلام دارد و تربیت و پرورش فرزندان و مدیریت خانواده برعهده مادران است. مادران جامعه نقش محوری در انتقال ارزش ها دارند و در انتقال آن به نسل های بعد و تداوم آن و ایجاد آرامش و امنیت و تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در خودسازی انسان ها، جامعه پردازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بسیار اثر گذار هستند.

رضایی در پایان گفت : میلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا(س) و فرزند شایسته ایشان حضرت امام خمینی(ره) را به همه مادران بویژه مادران و همسران سربلند و عزتمند شهدا، همسران جانبازان و آزادگان سرافراز و سایر مادران مومن و مردم شریف و ولایتمدار ایران اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کنم و برای همه آنان آرزوی سلامتی و توفیق الهی کرده است.

قابل توجه است دکتر سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه با مادر شهیدان «حمیدرضا و سعید طاهری» و «عزیزالله کریمی» جانباز و آزاده دفاع مقدس در شهرستان رباط‌کریم دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این دیدارها با اهدای لوح تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تجلیل کرد.

از سوی دیگر علیرضا فخاری استاندار تهران با اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ ، سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی، وحید کیهان سرپرست اداره کل حوزه استاندار و خطیبی مشاور امور  ایثارگران استاندار به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) با مادر شهیدان و جانبازان طوقانی دیدار نمودند.


در این دیدار علیرضا فخاری ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) و روز زن افزود : خون شهیدان باعث بقا و ماندگاری نظام اسلامی شده و همه ما مدیون خون آن‌ها هستیم، باید همواره در مسیر اهداف شهدا حرکت کنیم و به دنبال تحقق اهدافی باشیم که شهدا در مسیر آن به شهادت رسیدند.

شهید سعید طوقانی در عملیات بدر سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید و همچنین شهید محمد طوقانی برادر سعید در عملیات والفجر یک، مفقود الاثر و پیکر ایشان پس از پایان جنگ تحمیلی به میهن اسلامی بازگشت.

این خانواده معزز به غیر از هدیه کردن این دو شهید، دو جانباز علیرضا طوقانی با ۷۰ درصد جانبازی در عملیات طریق القدس و حمید طوقانی با ۶۰ درصد جانبازی در عملیات کربلای ۵ تقدیم میهن اسلامی کردند.

همچنین عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در دیدار و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران در شهر فیروزکوه در دیدار با والدین و همسران شهدا با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام و منزلت زن گفت: دعای شما مادران شهدا مستجاب است چرا که فرزندانتان را در در مکتب فاطمی تربیت کردند و این نشان از بصیرت و معرفت شما مادران بزرگوار شهدا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha