خطیب جمعه بیرجند: توهین به مقدسات اسلامی لکه ننگی برای غرب است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: اهانت نشریه فرانسوی به مقدسات اسلامی و جایگاه ولایت، لکه ننگی برای غرب و نظام سلطه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع المهدی (عج) افزود: راهکار مقابله با این اقدام، توصیف غرب وحشی برای مردم و جامعه اسلامی است.

وی گفت: نشریه "شارلی ابدو" سابقه اهانت به پاپ رهبر مسیحیان جهان، توهین به حضرت مسیح، هتک حرمت پیامبر اسلام (ص) و حتی توهین به ارزش‌های ملی فرانسه را در کارنامه خود دارد تا جایی که دولت فرانسه در ۲ مرحله پنج و ۱۰ سال این نشریه را تعطیل کرد اما الان همین نشریه از سوی نظام سلطه مورد حمایت قرار می‌گیرد و نماد آزادی بیان می‌شود.

خطیب جمعه بیرجند ادامه داد: کسانی که یک دانشمند را به دلیل مطرح کردن موضوع هولوکاست، زندانی و مجازات می‌کنند امروز اهانت و جسارت به مقدسات مذهبی را آزادی بیان می‌دانند.

وی گفت: وقتی فرهنگی خالی از منطق و استدلال باشد و منطبق بر فطرت‌های انسانی نباشد، توهین کردن را در دستور کار قرار می‌دهد و این خصوصیت و سابقه جبهه طاغوت است.

حجت‌الاسلام مشرفی افزود: این نشریه فرانسوی بعد از سابقه‌ای که در جسارت و توهین به شخصیت پیامبر اسلام و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز در مورد ایشان دارد امروز به ساحت مقدس مرجعیت و ولایت توهین می‌کند که این حرکت برای آنها یک لکه ننگ است و راهکار مقابله با این موضوع این است که غرب وحشی را برای جامعه توصیف کنیم.

وی همچنین با گرامیداشت ۲۹ دی روز غزه اظهار داشت: غرب و صهیونیسم باید در زمینه انتقال جنگ شناختی، جنایاتی که در حق زن روا داشتند، به خاک و خون کشیدن کودکان و قتل عام‌ها پاسخگوی بشریت باشند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر جهاد تبیین تاکید کردند اما در تحقق آن ضعیف عمل کردیم، دشمن نداشته‌های خود را با خباثت به بشریت روا داشته، آن را با تبلیغات بزک می‌کند و به خورد بشر می‌دهد اما ما در بیان واقعیت‌ها دچار ضعف هستیم.

وی تصریح کرد: باید در برابر وحشی‌گری‌های غرب خیال ما آسوده نباشد و آمادگی خود را حفظ کنیم، مسوولان هم کارهای بزرگ تحولی و زیربنایی انجام دهند تا فرمایش رهبر معظم انقلاب محقق شود.

حجت‌الاسلام مشرفی با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت روز زن افزود: سبک زندگی فاطمی را نشناختیم و همان مقدار را که شناختیم، نتوانسته‌ایم در زندگی خود اجرا کنیم.

وی بیان کرد: زندگی فاطمی یعنی زندگی که در آن زنان ما بتوانند دلاورمردی مانند امام حسین (ع) و شخصیت برجسته‌ای همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را تربیت کنند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) زیرک‌ترین، موفق‌ترین، پیشرفته‌ترین و سعادتمندترین بانوی عالم است چون دنیا را به عنوان مزرعه آخرت نگاه کرد و دنبال خدمت‌رسانی به مردم بود.

وی زندگی فاطمی را استفاده درست از نعمت‌های خداوند و پرهیز از اسراف کردن توصیف کرد و افزود: لازمه زندگی فاطمی توجه به دستورات دین است.

حجت‌الاسلام مشرفی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره به ۲۶ دی روز فرار شاه پهلوی از ایران گفت: انقلاب اسلامی به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و در کارنامه عملکرد شاه مزدور که دست نشانده آمریکا بود آمده است که تعداد زنان بدکاره، مغازه‌های مشروب فروشی و خانه‌های فساد از تعداد زنان تحصیلکرده، کتابخانه‌ها و دانشگاه‌های کشور ما در آن زمان بیشتر بود.

وی باگرامیداشت ۲۷ دی سالروز شهادت فدائیان اسلام از جمله شهید نواب صفوی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب امروز آزادی کشور ما دستاورد و خون‌آورد صدها انسان شجاع و دلاور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha