امام جمعه مهاباد: معیارهای آزادی بیان کشورهای غربی تبعیض‌آمیز است

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: معیارهای آزادی بیان کشورهای غربی تبعیض آمیز بوده و استفاده از آن برای توهین به مقدسات مسلمانان محکوم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: اقدام ناشایست نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در توهین به مقدسات مسلمانان و ساحت پیامبر اسلام (ص) و قرآن کریم نه تنها مصداق «آزادی بیان» نیست بلکه به دلیل جریحه دار ساختن احساسات دینی مسلمانان جهان، مصداق بارز نقض حقوق بشر است.

وی ادامه داد: توهین به مقدسات سایر ادیان در حالی توسط این نشریه صورت گرفته که کشورهای غربی هرگونه صحبت در موضوعات مختلف و ناخوشایند برای خود را بر نمی‌تابند.

امام جمعه مهاباد با تاکید بر اینکه معیارهای دمکراسی برای مدعیان آن دوگانه است، اظهار کرد: همه ادیان دارای احترام بوده و توهین به آنها امری مذموم و ناپسند است لذا اقدام اخیر این نشریه فرانسوی را بشدت محکوم می‌کنیم.

ماموستا امامی همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز میلاد فاطمه زهرا (س) و روز مادر گفت: اسلام در رعایت حق و حقوق زنان و اهمیت به جایگاه آن در خانواده و جامعه پیشتاز و سرآمد همه ادیان است.

وی اضافه کرد: زنان و دختران مظهر آرامش و اطمینان خانواده به ویژه برای مردان بوده و در این بین نیز جایگاه مادران سرآمد همه زیبایی‌های ۲ عالم است.

ماموستا امامی در ادامه ضمن تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه انفجار گاز شب گذشته در یک منزل مسکونی در شهر بوکان برای درگذشتگان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان از درگاه خداوند صبر و شکیبابی مسالت کردند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha