امام جمعه بندرعباس: مادران، رشد و بالندگی جامعه را رقم می‌زنند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن گفت: زنان و مادران، رشد و بالندگی جامعه اسلامی را رقم می‌زنند و در این راستا، حضرت فاطمه (س) یک الگوی تمام عیار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: وجود مبارک حضرت زهرا (س) در هر جایگاهی یک شخصیت و الگوی تمام عیار است، این بانوی بزرگوار شخصیتی است که امروز ما می‌توانیم به عنوان یک شخصیت جامع و الگوی تمام عیار به دنیا نشان دهیم و دنیای غرب که مدعی حقوق زن بوده را به مبارزه بطلبیم.
وی بیان کرد: در حوزه مسائل سیاسی، دینی و اجتماعی نیز زهرای مرضیه (س) هرجا که احساس می کردند حضور پیدا کرده و نقش خود را ایفا می‌کردند.

امام جمعه بندرعباس اظهار کرد: عفت و پاکی ویژگی این بانوی بزرگوار اسلام است و این کلیدواژه برای زن مسلمان است و نمی‌توانیم حریم عفت و پاکی زن را زیر سوال ببریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: زن در اسلام عزیز و شرافت دارد و منشا رشد و بالندگی جامعه و مربی تربیتی است که باید مرد از دامان زن به معراج برود.

وی ابراز کرد: زن مسلمان کسی است که آزادگی، عزت، افتخار، شرف، عفت و کرامت و همه ارزش‌ها را در وجودش دارد اما دنیای غرب، زن را به عنوان یک کالا و ابزار تحقیقاتی در خدمت رسانه‌ها و نظام لیبرال دموکراسی غرب می‌داند.

حجت الاسلام عبادی زاده گفت: دنیای غرب می خواهد که زنان عزت، شرافت و کرامت خود را از دست بدهند و آن‌ها می خواهند با لجن مال کردن شخصیت زنان، قداست زن و مادر را از بین ببرند اما زن مسلمان هیچ گاه اجازه نمی دهد که حریم پاکی اش خدشه دار شود.

خطیب جمعه بندرعباس تصریح کرد: ، فرهنگ برهنگی و اباحی گری امروز در دنیای غرب، زن را به انحطاط کشانده است اما به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی حق تحصیل و آموزش دختران و پسران با عدالت انجام می گیرد و زنان ما امروز رتبه بالای تحصیلی را در جهان دارند.

وی یادآور شد: ۸۰ درصد زنان در زمان رژیم ستم‌شاهی بی سواد بودند اما در سال ۹۰ به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی آمار بی سوادی به کمتر از ۱۰ درصد و امروز نیز شاهد کاهش این آمار هستیم.

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به سالروز ولادت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب گفت: امام خمینی (ره) یک مهندس و معمار اسلام معاصر و یک تفکر منحصر به فرد است.

وی ادامه داد: علما و فقها در زمان عصر غیبت امام زمان (عج) حافظان دین و کلیددار احکام نورانی اسلام هستند و امام خمینی (ره) نیز بر اساس همین منطق وارد میدان شد.

نمازگزاران بندرعباس پس از مراسم نمازجمعه با حضور در راهپیمایی، هتک حرمت نشریه فرانسوی به مقدسات اسلامی و مرجعیت دینی را محکوم کردند.