نیمی از مجموع ماشین آلات راهداری چالوس بالای ۳۰ سال قدمت دارد

نوشهر - ایرنا- رییس اداره راهداری شهرستان چالوس گفت : نیمی از مجموع ماشین آلات این اداره بالای ۳۰ سال قدمت دارد که ضروری است نوسازی شوند.

مهدی صفایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سالانه برای تعمیرات ماشین آلات راهداری این شهرستان بیش از سه میلیارد تومان اعتبار اختصاص می یابد که کمبودی در این بخش نداریم اما اگر این اعتبار برای خرید ماشین آلات در نظر گرفته با مشکل مواجه می شویم.

وی نوسازی ماشین آلات راهداری را اولویت این نهاد دانست و اظهارداشت : عمر زیاد ناوگان راهداری فقط مربوط به این شهرستان نیست بلکه در همه استان های کشور این چالش وجود دارد که سعی ما بر این است با همین مبلغ اختصاصی و در حد امکان ماشین آلات را تعمیر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص کمبود نیروی انسانی ما مشکلی نداریم اما رسانه ها می توانند به ما کمک کنند تا نوسازی ناوگان این اداره محقق شود که با انجام این مهم چالش های این بخش برطرف می شود.

رییس اداره راهداری شهرستان چالوس تصریح کرد : در مورد خرید ماشین آلات راهداری، وزارتخانه تصمیم می گیرد اما به تازگی تصمیماتی در این خصوص گرفته شد که شاید در سال آینده چند دستگاه ماشین آلات به این شهرستان اختصاص دهند.

صفایی در پاسخ این سووال که آیا در محور ارتباطی پرتردد کندوان کمبود ماشین آلات راهداری داریم یا نه، یادآور شد : امکانات راهداری در شهرستان و محور ارتباطی کندوان مطلوب است.

وی مجموع راه های اصلی و فرعی زیر پوشش این اداره با احتساب شهرستان کلاردشت را ۴۲۰ کیلومتر اعلام و اضافه کرد : در زمان حاضر ۱۵ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین و نیمه سنگین شبانه روز در محور کندوان خدمات ارایه می دهند.

برابر آمار در نیمه دوم سال روزانه به طور میانگین تعداد ۲۵ هزار دستگاه خودرو و در بهار و تابستان حدود ۵۰ هزار دستگاه خودرو از دیگر استان ها و پایتخت کشور از طریق جاده کرج - چالوس کندوان وارد شهرستان های گردشگرپذیر غرب مازندران می شوند بنابراین با توجه به تردد چشمگیر خودروها و شلوغی جاده ها ضرورت دارد مسوولان امر با ارایه راهکارهای اساسی و اصولی نسبت به تقویت تجهیزات و امکانات پاسگاه های پلیس راه و راهداری و حتی امدادی اقدام کنند.

شهرستان های نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر با افزون بر یک میلیون نفر جمعیت در غرب مازندران واقع شده است که به گفته مسوولان نهادهای مختلف خدمات رسان با امکانات محلی ، خدمات ملی می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha