فرماندار مشهد: بیش از۸ هزار و ۵۰۰ مسافر ریلی ساماندهی شدند

مشهد -ایرنا-فرماندار مشهد گفت : بیش از هشت هزار و پانصد مسافر ریلی که قطار آنها به علت برودت هوا کنسل شده بودند مورد ساماندهی قرار گرفتند.

محسن داوری جمعه شب و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل اتفاقی که در حوزه ریلی و در مسیر به سمت مشهد، به دلیل برودت هوا رخ داد، تعدادی از قطارها در مسیر راه دچار مشکل شدند و یخ زدگی قسمت فنی قطارها موجب تاخیر در ورود قطار به ایستگاه راه‌آهن مشهد شد.

وی ادامه داد: تعدادی از زایرانی که بلیط برگشت به مقاصد خود داشتند در سالن ترمینال راه آهن مجبور به ماندن شدند که به علت سرمای محیط، توزیع پتو صورت گرفت؛ همچنین با استقرار چند بخاری و وسایل گرمایشی، شرایط مدیریت شد.

فرماندار مشهد بیان کرد: به محض اطلاع، ستاد بحران در محل راه آهن مشهد تشکیل جلسه داد تا ساماندهی این زائران به خوبی صورت پذیرد و توزیع اقلام پذیرایی در همان ساعات اولیه رخ داد.

داوری گفت:از سوی دیگر به دلیل تاخیر در ورود قطارها به ایستگاه، بسیاری از مسافران دچار مشکل در تمدید محل اقامت خود شدند که با همکاری بخش‌های مختلف همچون شهرداری، امور مساجد، راه آهن مشهد، تشکل‌های مردمی و مذهبی در کنار آستان قدس رضوی اسکان زائران انجام شد.

داوری افزود:با تامین قطار فوق العاده بسیاری از مسافران به مقصد خود بازگردانده شدند و اکنون آرامش به ایستگاه راه‌آهن مشهد بازگشته است.

وی اظهار کرد:با توجه به استمرار برودت هوا، امکان وجود چالش در روزهای آتی نیز وجود دارد و تمام ساختارها را برای عبور از این چالش بسیج شده اند.

بامداد امروز جمعه قطار مشهد-تهران به دلیل نقص ترمز ها در اثر برودت شدید دما در ایستگاه "تربت" متوقف شد و پس از تاخیری ۱۰ ساعته مسافران با اتوبوس به مشهد بازگردانده شدند.
دیروز نیز مسافران قطار قم -مشهد به دلیل برودت شدید هوا به مدت بیش از هشت ساعت در ایستگاه فریمان در میان برف و سرما متوقف شده بودند.

در حال حاضر روزانه ۳۹ هزار مسافر از طریق ۸۰ رام قطار در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جابه جا می شوند.

نزدیک به ۱۲ میلیون مسافر طی ۹ ماه امسال در مسیرهای ریلی منتهی به مشهد جا به جا شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha