۲۳ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۵۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84997818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادعای نماینده آمریکا برای حل بحران نفتکش صافر یمن

تهران- ایرنا- نماینده آمریکا در امور یمن روز جمعه به وقت محلی مدعی شد که واشنگتن از ادامه تلاش‌های سازمان ملل متحد برای حل بحران نفتکش آسیب دیده «صافر» در بندر الحدیده حمایت می‌کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «تیموتی لندرکینگ» گفت که آمریکا بر سر پیشرفت در موضوع نفتکش صافر در غرب یمن برای جلوگیری از یک فاجعه در دریای سرخ تاکید دارد.

وی افزود: ما خوشحالیم که به تلاش‌های مشترک خود با سفارتخانه‌های هلند و یمن برای حمایت از طرح سازمان ملل برای نجات نفتکش صافر ادامه می‌دهیم.

نماینده آمریکا در امور یمن اضافه کرد: واشنگتن مصمم است که شاهد پیشرفت در این موضوع باشد تا از یک فاجعه انسانی، اقتصادی و زیست محیطی در دریای سرخ جلوگیری شود.

این در حالی است که مقام‌های یمنی بارها از تعلل سازمان ملل متحد در اجرای توافق‌های صورت گرفته برای جلوگیری از نشت نفت از نفتکش صافر انتقاد کردند.

آبان گذشته رئیس کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه حل بحران نفتکش صافر یمن گفته بود که با سازمان ملل متحد به توافق‌هایی بر سر کشتی جایگزین برای تخلیه نفت خام موجود در این نفتکش رسیدند.

نفتکش صافر حدود پنج سال است که در نزدیکی بندر راس عیسی در الحدیده لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک مأرب است.

مسوولان دولت نجات ملی مستقر در صنعا پیش‌تر نسبت به یک فاجعه بزرگ زیست محیطی که عواقب آن مشخص نخواهد بود، هشدار دادند و افزوند که به علت فرسوده بودن وضعیت نفتکش صافر، این موضوع تهدید بیشتری برای یمن و منطقه محسوب می‌شود.

آنها به حادثه غیر منتظره نشت نفت به موتورخانه این کشتی بر اثر فرسودگی یکی از لوله‌ها و جداره‌های مخازن در تاریخ ۲۷ می‌۲۰۲۰ هشدار و اعلام کردند که این حادثه ممکن است باعث غرق شدن کشتی یا منفجر شدن آن شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha