تمامی واحد های تولیدی باید آمادگی قطع گاز و استفاده از سوخت دوم را  داشته باشند

ساری-ایرنا- فرماندار بابل نسبت به افت فشار و احتمال قطع گاز به صورت برنامه ریزی شده هشدار داد و گفت: تمامی واحد های تولیدی به ویژه مرغداری ها ، گلخانه ها و نانوایی ها باید آماده قطع گاز و رفتن به سوخت دوم را داشته باشند.

به گزارش شنبه خبرنگار ایرنا، قاسم عزیززاده گرجی در جلسه مدیریت بحران گاز این شهرستان تصریح کرد: همه مدیران و صاحبان واحد های تولیدی و صنعتی طبق برنامه های پیشگیری و پدافند غیر عامل می بایست تدابیر لازم را برای مصرف سوخت دوم را اندیشه می کردند ، که البته بررسی ها نشان می دهد این آمادگی وجود دارد.

وی قطع گاز نانوایی ها را مرحله آخر در صورت افت شدید گاز دانست و بیان کرد: دهیاران و بخشداران گاز مصرفی مساجد و تکایا را نیز تحت پایش و کنترل قرار بدهند و اجازه ندهند در ساعت های غیر ضروری گاز مصرف شود.

فرماندار بابل گفت: طبق دستورالعمل استانداری مبنی بر تعطیلی دستگاه های اداری ، مدارس و دانشگاه ها ، پایش ها و نظارت عملی با هدف کاهش مصرف گاز حداقل تا ۷۰۰ هزار متر مکعب را شروع کردند تا از امروز شنبه شاهد کاهش مصرف برای پایداری جران گاز خانگی باشیم.

وی ادامه داد: ۱۸هزارو ۳۰۰ واحد صنفی بابل نیز که مشترک صنفی گاز در این شهرستان فعال هستند، باید مورد پایش مستمر قرار بگیرند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل بر تغییر نگرش جامعه و تصویر سازی مدیریت بحران گاز توسط ادارات ذیربط از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و روابط عمومی اداره گاز و دستگاه‌هایی که در فرهنگ سازی کاهش مصرف گاز نقش عمده ای دارند تاکید کرد.

عزیزاده گرجی از همه مردم خواست تا همکاری همه جانبه را در مدیریت و مصرف بهینه گاز داشته باشند تا شاهد قطعی گاز خانگی در استان نباشیم.

طبق اعلام رسمی شرکت گاز مازندران مصرف گاز طی ۴۸ساعت گذشته از ۳۲میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت، این شرکت هشدار داد که در صورت بی توجهی به کاهش مصرف ،احتمال قطعی گاز در پنج شهرستان از جمله بابل و آمل وجود دارد.

مازندران با یک میلیون و ۴۷۷هزار مشترک خانگی از استان های پرمصرف انرژی گاز در منازل کشور محسوب می شود، از آن جایی که لوله گاز مازندران بیشترین فاصله را از منابع گازی کشور دارد ، جریان مصرف گاز این خطه شمالی همواره با فراگیری برف و باران و سرمای زیر صفر درجه در مناطق مختلف کشور تحت شعاع قرار می گیرد، به همین دلیل برقراری توازن در مصرف و تولید این انرژی ضروری است.

در همین راستا معاونت توسعه مدیریت و منابع استاندار مازندران به صورت رسمی اعلام کرد که امروز شنبه (۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱) تمامی دستگاه های اجرایی، مدارس و دانشگاه‌های استان تعطیل است.

طبق پیش بینی هواشناسی هوای سرد تا امروز شنبه در مازندران ماندگار است و کمینه دما در برخی شهرهای ساحلی مازندران تا سه درجه زیرصفر کاهش می یابد. و اکنون در مناطق دشت و جلگه یخبندان را شاهد هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha