۲۴ دی ۱۴۰۱، ۸:۵۷
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 84997949
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان رایگان است

رشت – ایرنا- امروز شنبه بیست و چهارم دی ماه آغاز پاسداشت هفته هوای پاک است و به همین سبب از امروز به مدت یک هفته بازدید از موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان رایگان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان ضمن اعلام این خبر بیان کرد: هفته هوای پاک امسال با شعار " تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی " نامگذاری شده و از این‌رو بازدید از موزه یادشده برای عموم مردم آزاد است.
حمزه عشوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موزه یاد شده مجموعه‌ای زیبا از طبیعت استان را درمقیاسی کوچک برای علاقه‌مندان به تماشا گذاشته است و بیشترین مخاطبان موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی گیلان نسل جدید و جوانان هستند و فعالیت این موزه بر موضوع آموزش و حفاظت متمرکز شده است.
موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی در اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان با داشتن گونه هایی از حیوانات پوست‌آرایی شده(تاکسیدرمی)، گونه های پستاندار، خزندگان، پرندگان، سنگواره ها و حشرات تا پنجشنبه ٢٩ دی‌ماه میزبان علاقمندان به طبیعت و محیط زیست است.
این موزه در بنایی ۴۰۰ متری، دارای ۶۰۰ نمونه گیاهی، جانوری و فسیلی از استان است و در انواع مختلف، مناطق تحت حفاظت این اداره کل در آن بازسازی شده است و برنامه‌ریزی و آموزش زیست محیطی، تقدیر کشوری از فعالیت موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست گیلان را در پی داشته است.
۲۲موزه در گیلان وجود دارد که گنجینه رشت، موزه های میراث روستایی گیلان، موزه فومن و نیز تاریخ چای ایران (لاهیجان) از جمله مجموعه های تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان است. علاوه بر اینها موزه نظامی نیروی دریایی بندرانزلی، نگارسرای امامزاده عون ماسوله، موزه اسناد تاریخی رودبار، فرهنگ و تمدن حکیم نظامی آستارا، قلعه رودخان، موزه فرهاد شرفی ماسوله، موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی، عشایری سوباتان، تحقیقات علوم شیلاتی و فنون دریایی دکتر کیوان، خانه درزی ماسوله علوم کشاورزی و منابع طبیعی و موزه تحقیقات بین المللی تاسماهیان از دیگر موزه های گیلان است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha