۲۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84997994
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احتمال قطع گاز بخش خانگی سبزوار وجود دارد

۲۴ دی ۱۴۰۱، ۹:۴۷
کد خبر: 84997994
احتمال قطع گاز بخش خانگی سبزوار وجود دارد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره گاز سبزوار گفت: افزایش مصرف گاز، موجب افت فشار گاز در شهرستان سبزوار شده است و احتمال قطع گاز بخش خانگی در این منطقه وجود دارد.

عباس نیکزاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به منظور قطع احتمالی گاز، هماهنگی لازم با ستاد مدیریت بحران شهرستان سبزوار صورت گرفته است.

وی افزود: بر اثر برودت هوا و کاهش دمای شدید هوا میزان مصرف گاز در ناحیه گاز سبزوار به شدت افزایش یافته و هم اینک شهرستان سبزوار با افت فشار مواجه است.

وی ادامه داد: ورود موج سرمای پایدار در سطح کشور میزان مصرف گاز را به طور چشمگیری افزایش داده است که این موضوع اهمیت صرفه‌جویی را بیش از گذشته ضروری کرده است.

رییس اداره گاز سبزوار تنها راه عبور از بحران گاز را همراهی مشترکان و صرفه جویی در مصرف گاز عنوان کرد و گفت: انتظار آن است که مشترکان گاز طبیعی با گرم کردن تنها یک اتاق در هر خانه و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی سایر اتاق ها در پایداری شبکه های گازرسانی مشارکت نمایند.

نیکزاد افزود: مصرف گاز یک‌ماه گذشته مشترکان خانگی شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش یافته است.

در چند روز اخیر در اقدامی پیشگیرانه و با هدف جلوگیری از افت فشار گاز شبکه خانگی، علاوه بر توقف کار جایگاه های عرضه گاز سی ان جی، فعالیت اصناف سبزوار نیز تعطیل شده بود.

ناحیه گاز سبزوار شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجموع ۱۹۸ هزار مشترک گاز خانگی دارد که از این تعداد ۱۰۷ مشترک مربوط به شهرستان سبزوار است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha