۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۱
کد خبرنگار: 933
کد خبر: 84998295
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس‌کل دادگستری کرمان: مشکلات واحدهای تولیدی قضازدایی شود

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: معتقدیم باید بسیاری از مشکلات واحدهای تولیدی قضازدایی شود و تا جایی که امکان دارد، دستگاه قضا در این مسائل ورود نکند زیرا ورود دستگاه قضا فرآیندهایی دارد و قبل از قضایی شدن، مشکلات حل شود بسیار بهتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز شنبه در حاشیه بازدید از واحدهای خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به خبرنگاران افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان تشکیل شد که ۱۵۴ مصوبه برای رفع موانع تولید و کمک به تولیدات داشتیم و ۱۱۵ پرونده قضایی برای حمایت از تولید رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: طی پنج سال فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کرمان فعال ۲۱ هزار نفر به سر کار خود برگشته اند و از بیکاری تعداد زیادی نیز جلوگیری کرده ایم.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در دستگاه قضایی خود تلاش کردیم تا نارسایی و مشکلات واحدهای تولیدی استان را شناسایی کنیم و سهم خودمان را در دستگاه قضایی برای رفع موانع انجام دهیم تا به اقتصاد، تولید و اشتغال در استان کرمان کمک شود.

وی با اشاره به سفر خود به شرق کرمان اظهار داشت: سرکشی و بررسی عملکرد حوزه قضایی شهرستان بم در دستور کار این سفر است.

حجت الاسلام حمیدی افزود: صنایع خودرو سازی در بم یک صنعت و ظرفیت مهم در استان کرمان و بخصوص کشور است که باید از آن به عنوان یک شهر صنعتی نام برد.

وی تصریح کرد: در وضعیت اقتصادی و خودرویی کشور، فعالیت این واحدهای تولیدی به دلیل ارزآوری و نیاز خودرویی که در کشور داریم بسیار با اهمیت است و نیاز استراتژیک کشور را تامین می‌کند.

مقام عالی قوه قضاییه در استان کرمان با اشاره به وجود برخی مشکلات برای خودروسازان در بم بیان کرد: این مجموعه بزرگ و تاثیرگذار کرمان با مشکلاتی مواجه است و قصد داریم این مشکلات، در حوزه های تولید، بازاریابی و فروش، شناسایی و جلسات در مرکز استان پیگیری شود تا صنعت خودرو سازی در استان کرمان به بهترین وضعیت ادامه پیدا کند.

وی تاکید کرد: مشکلات عمده خودروسازان بم مربوط به گمرک و مسائل عوارض گمرکی است که باید پیگیری شود؛ ما در دستگاه قضایی پیگیری خواهیم کرد تا روند تولید خودروسازی تسهیل پیدا کند.

حجت الاسلام حمیدی اظهار داشت: برخی احکام قضایی در کشور برای خودروسازان به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان صادر شده است که باید بررسی و پیگیری تا سیاست واحدی در کمک به واحدهای تولیدی اتخاذ و مشکلات خودروسازان نیز برطرف شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان برای انجام سفری ۲ روزه امورز وارد شهرستان بم شد و در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای بم نسبت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

بم در فاصله ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha