۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۹
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 84998356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بهترین روش برای دسترسی به موقعیت مکانی دیگران چیست؟

آیا می‌دانید کابوس خانواده‌های بیماران مبتلا به آلزایمر، کودکان دارای اختلال یا سالمندان چیست؟ کابوس این خانواده این است که لحظاتی از عزیزان خود بی‌خبر بمانند و از موقعیت مکانی آن‌ها بی‌اطلاع باشند. آن‌ها مجبور هستند وقت و انرژی زیادی را برای مراقبت از اعضای آسیب‌پذیر خانواده اختصاص دهند. درنتیجه، خانواده‌ها تا جایی که بتوانند این افراد را کنترل می‌کنند و از پرستار یا مراقب برای محافظت از آن‌ها کمک می‌گیرند. خوشبختانه تکنولوژی این روزها به کمک این خانواده‌ها آمده است. آن‌ها می‌توانند از جی‌پی‌اس، اپلیکیشن‌های موبایلی یا انواع ردیاب برای دسترسی به موقعیت مکانی عزیزان خود استفاده کنند. در این مطلب، روش‌های کاربردی و مناسب برای دسترسی به موقعیت مکانی را توضیح می‌دهیم.

دسترسی به موقعیت مکانی دیگران با استفاده از جی‌پی‌اس گوشی؛ موقعیت مکانی گوگل

دیگر کمتر کسی از گوشی‌های قدیمی استفاده می‌کند. بیشتر افراد گوشی هوشمند دارند و برای جست‌وجوی اطلاعات مورد نظر خود مثل لیست قیمت ردیاب خودرو یا دریافت قیمت و ویژگی‌های سایر محصولات آن را به کار می‌برند. به‌علاوه، بیشتر افراد از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی گوشی به‌طور روزمره استفاده می‌کنند. یکی از برنامه‌هایی که روی اکثر گوشی‌ها نصب شده، اپلیکیشن گوگل مپ است. این نرم‌افزار به کاربر این امکان را می‌دهد که موقعیت مکانی خود را با کاربران انتخابی خود به اشتراک بگذارد.

برای استفاده از این قابلیت باید ابتدا وارد پروفایل خود در گوگل مپ شوید. در این صفحه گزینه‌ای به نام Location Sharing وجود دارد. پس از کلیک روی این گزینه، حالا نوبت به انتخاب کاربران مورد نظر شما می‌رسد. در این مرحله باید مخاطبان را مشخص کنید و سپس اجازه دهید برای مدتی معین به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند.

البته باید در نظر داشته باشید که کار کردن با این برنامه برای سالمندان و کودکان آسان نیست. بهتر است قبل از این‌که این افراد از منزل خارج شوند، شما موقعیت مکانی آن‌ها را فعال کنید.

بهترین روش برای دسترسی به موقعیت مکانی دیگران چیست؟

دسترسی به موقعیت مکانی افراد مختلف به کمک ردیاب

استفاده از گوگل مپ کمی پیچیده است و مصرف شارژ تلفن همراه را هم بالا می‌برد. بنابراین ممکن است کودکان یا افراد سالمند نتوانند به‌درستی از آن استفاده کنند. به‌علاوه، امکان دارد گوشی آن‌ها بعد از چند ساعت خاموش شود و شما دیگر به موقعیت مکانی دسترسی نداشته باشید.

در چنین موقعیت‌هایی استفاده از یک ابزار با باتری قوی‌تر و کاربرد ساده‌تر، پیشنهاد می‌شود. دستگاه ردیاب شخصی بدون نصب یا همان دستگاه جی‌پی‌اس بهترین انتخاب است. ردیاب، بسیار کوچک و سبک است و تا روزها بدون نیاز به شارژ مجدد کار می‌کند.

دستگاه جی‌پی‌اس امکانات مختلفی مثل قابلیت شنود، امکان تعیین محدوده امن و ردیابی دقیق را در اختیار شما می‌گذارد. به‌علاوه، نیاز به تنظیم خاصی ندارد. فقط کافی است ردیاب را هنگام خروج از منزل داخل کیف یا جیب فرزند یا افراد سالمند خانواده بگذارید و سپس اطلاعات مربوط به آن‌ها را روی گوشی همراه خود دریافت کنید.

بهترین روش برای دسترسی به موقعیت مکانی دیگران چیست؟

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان؛ تنظیم موقعیت مکانی گوشی و اشتراک گذاری لوکیشن

ردیاب‌ها، ابزارهای به‌روز و مجهزی برای دسترسی به موقعیت مکانی افراد هستند. احتمال دارد شما هنوز فرصت خرید پیدا نکرده‌اید یا از قیمت دزدگیر جی پی اس دار اطلاع ندارید. فعلا از انواع اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های پیام‌رسان برای دسترسی به موقعیت مکانی عزیزان خود استفاده کنید.

بیشتر نرم‌افزارهای پیام‌رسان داخلی و خارجی قابلیت اشتراک گذاری موقعیت مکانی را به کاربران خود می‌دهند. کافی است صفحه مربوط به مخاطب مورد نظر خود را باز کنید و از بین گزینه‌های قابل اشتراک، گزینه موقعیت مکانی را انتخاب کنید.

البته برای استفاده از این قابلیت باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. به‌علاوه، کار با این نرم‌افزارها برای کودکان و افراد مبتلا به اختلال آسان نیست؛ بنابراین ممکن است نتوانند از آن به‌درستی استفاده کنند. اگر با چندین‌بار امتحان کردن این روش به نتیجه مطلوب نرسیدید، بهتر است از روش‌های جایگزین مثل خرید ردیاب استفاده کنید.

بهترین روش برای دسترسی به موقعیت مکانی دیگران چیست؟

استفاده از واتس‌اپ؛ اشتراک گذاری موقعیت مکانی در یک محدوده زمانی مشخص

برخی از اپلیکیشن‌های موبایلی مثل واتساپ، امکان اشتراک گذاری موقعیت مکانی در یک زمان مشخص را در اختیار شما قرار می‌دهند. این قابلیت Live Location نام دارد. کافی است فرزند شما به اینترنت دسترسی داشته باشد و روی این گزینه کلیک کند. از همان لحظه به بعد شما می‌توانید به موقعیت مکانی و مسیر حرکت او دسترسی داشته باشید.

اگر دسترسی فرزند شما به اینترنت قطع شود، دسترسی به موقعیت مکانی برای شما غیرممکن می‌شود. به‌علاوه، از قبل باید وقت بگذارید و استفاده از این قابلیت را به فرزند یا افراد سالمند خانواده آموزش دهید. اگر از این مراحل موفق بیرون بیایید، این روش برای شما کاربردی خواهد بود.

جی‌پی‌اس خودرو؛ روشی مطمئن برای دسترسی به موقعیت مکانی سرنشین‌ها

بسیاری از والدین به‌راحتی خودرو خود را در اختیار فرزندان قرار نمی‌دهند. آن‌ها نگران سرعت بالا، رانندگی در جاده‌ها و مسیرهای پرت هستند و از عاقبت کار فرزندان خود می‌ترسند. به‌علاوه، بعضی از والدین بابت به سرقت رفتن خودرو نگران هستند. آن‌ها می‌ترسند اتومبیل در اثر بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی جوانان دزدیده شود.

نصب یک جی‌پی‌اس خودرو همه این نگرانی‌ها را از بین می‌برد و چاره همه این مشکلات است. شما با استفاده از ردیاب، دسترسی به موقعیت مکانی خودرو و فرزند خود را خواهید داشت. به‌علاوه، می‌توانید یک محدوده مشخص برای رانندگی فرزند خود تعیین کنید. به‌محض اینکه اتومبیل از محدوده معین خارج شود، پیام هشدار دریافت خواهید کرد. از طرفی در صورت سرقت ماشین، با کمک ردیاب می‌توانید آن را در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک پلیس پس بگیرید. بنابراین اگر همزمان نگران امنیت ماشین و فرزند خود هستید، حتما ردیاب خودرو را برای حفاظت از آن‌ها انتخاب کنید.

خرید انواع ردیاب شخصی و جی‌پی‌اس خودرو از سایت معتبر ایران رهیاب

روش‌های مختلفی برای دسترسی به موقعیت مکانی افراد آسیب‌پذیر مثل سالمندان، بیماران و کودکان وجود دارد. تکنولوژی در این مواقع مثل یک معجزه وارد زندگی شما می‌شود. نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های موبایلی در این مواقع بسیار چاره‌ساز خواهند بود، اما کاربرد ردیاب در این شرایط از همه بهتر و مناسب‌تر است.

یک ردیاب باکیفیت و مجهز خیال شما را بابت امنیت اعضای خانواده راحت خواهد کرد. برای خرید ردیاب باید به یک سایت یا فروشگاه معتبر و باسابقه مثل ایران رهیاب مراجعه کنید. پس با مراجعه به سایت ایران رهیاب به نشانی iranrahyab.com انواع ردیاب و مشخصات آن‌ها را ببینید و بهترین دستگاه را متناسب با امکانات و قیمت موردنظر خود سفارش دهید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha