۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84998364
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دورکاری کارمندان خراسان‌شمالی مصرف برق را ۱۰ درصد کاهش داد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: تعطیلی سه روزه ادارت استان بدلیل سرما و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از روز سه‌شنبه هفته گذشته(۲۰ دیماه) موجب کاهش ۱۰ درصدی در مصرف برق شد.

حسن چاهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به افت شدید دما و مصوبه کارگروه هماهنگی و تامین پایدار سوخت زمستانی کلیه فعالیت ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، شهرداری ها و نهادهای عمومی از روز سه شنبه (۲۰ تا ۲۲دیماه) سالجاری به مدت سه روز دور کار شدند که تاثیری زیادی در کااهش مصرف انرژی داشت.

به گفته وی؛ این میزان از کاهش مصرف برق به نسبت مدت مشابه هفته قبل از ورود جبهه هوای سرد به استان ثبت شد.

چاهی با تاکید بر لزوم تداوم همکاری مشترکان در بخش های مختلف برای مدیریت مصرف انرژی و تداوم هوای سرد خاطرنشان کرد: میزان بار مصرفی استان نیز در ساعت ۱۰ امروز شنبه نسبت به مدت مشابه هفته گذشته ۲۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی؛ این کاهش مصرف انرژی را ناشی از دورکاری دستگاه‌های اجرایی، تعدیل مضاعف روشنایی معابر، بوستان ها، مدیریت روزانه چاه های کشاورزی، همکاری صنایع بالای یک مگاوات و صنایع واقع در شهرک های صنعتی استان دانست.

مصرف گاز با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و صنایع استان غیر فعال شده اند و بعضا با سوخت دوم با ظرفیت پایین فعالیت دارند نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تولیدی استان قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha