تشکیل گشت مشترک بازرسی اصناف از موازی‌کاری جلوگیری می‌کند

شیراز- ایرنا- رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس گفت: انتظار داریم که در نشست‌های مشترکی که با دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار داریم این نتیجه حاصل شود که با تشکیل گشت‌های مشترک، از موازی کاری و اتلاف وقت جلوگیری کنیم و تمام شهر را نیز پوشش دهیم.

به گزارش ایرنا، علیرضا رعنایی، شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس در شیراز افزود: همچنین امیدواریم بتوانیم با بررسی بازرسی هایی که در سال های اخیر انجام شده یک آسیب شناسی در جهت سنجش میزان رضایتمندی مردم داشته باشیم و در صورت نیاز این آمادگی را داریم که با محوریت اصناف و با همکاری و تعامل دیگر دستگاه ها بهترین بهره وری را از این بازرسی ها شاهد باشیم.

انجام افزون بر ۵۷ هزار بازرسی از اصناف در ۹ ماه
رئیس اتاق اصناف استان فارس با اشاره به انجام ۵۷ هزار و ۷۶۶ بازرسی توسط بازرسان این اتاق طی ۹ ماه امسال گفت: مجموع این بازرسی ها به تشکیل ۲ هزار و ۹۲۰ پرونده به ارزش افزون بر ۳۶۱ میلیارد ریال منتهی شد.
وی ادامه داد: همچنین طی مدت مذکور ۲ هزار و ۵۹۱ مورد شکایت از صنوف مختلف به مرکز اصناف استان ارائه شده که یک هزار و ۳۸۱ مورد به شکل حضوری و یک هزار و ۲۱۰ شکایت به شکل غیر حضوری (تلفنی) بوده است.
رعنایی اظهار داشت: در جریان رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده، تخلف یک هزار و ۵۳ واحد صنفی محرز شده و یک هزار و ۲۹۵ پرونده تبرئه شده یا به رضایت ختم شده و ۲۴۳ مورد شکایت دیگر نیز در دست بررسی است.
او اظهار داشت: بیشترین موارد تخلف گزارش شده به ترتیب مربوط به گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم رعایت بهداشت است.
رئیس اتاق اصناف استان فارس گفت:‌ تا امروز دستگاه ها و مجموعه های مختلف به ویژه بسیج اصناف، جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی همکاری خوبی در حوزه بازرسی با اتاق اصناف داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha