اقتدار پلیس برای زمین‌گیر کردن میلیاردها کالای قاچاق در استان بوشهر

بوشهر_ ایرنا _ نیروهای پلیس استان بوشهر در حوزه انتظامی و دریابانی در عملیات های جداگانه، با زمین‌گیرکردن قاچاقچیان، میلیاردها کالاهای غیرمجاز و ممنوعه را کشف و ضبط کردند تا به نوعی اقتدار خود را بیش از پیش به رخ مخلان حوزه های اقتصادی بکشانند.

به گزارش ایرنا، استان بوشهر با قریب به ۲۳ هزار کیلومتر مساحت، داشتن بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی و ۸ شهرستان بندری و قرار گرفتن در محور مواصلاتی جنوب، جنوب غرب و مرکز کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است که موضوع قاچاق کالا نه به عنوان بارانداز بلکه محیطی ترانزیتی مورد طمع قاچاقچیان کالا واقع شده است.

این شرایط سبب شده که با گشت زنی های ۲۴ ساعته پلیس در ۲ حوزه خشکی و دریا، محیط هر گونه فعل و انفعالاتی برای قاچاقچیان کالا سخت و شکننده و نا امن شود به گونه ای که خبر کشفیات این نیروها به شکل مستمری وارد فضای رسانه ای استان بوشهر می شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر روز شنبه در گفت‌ وگو با خبرنگاران گفت: در راستای مقابله با قاچاق کالا  تدابیر لازم انجام و مقادیر زیادی کشف شده است.

وی افزود: در جدیدترین کشفیات و در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اولویت توقیف خودروهای تندرو موسوم به شوتی روز گذشته ماموران پلیس شهرستان دیلم طی یک عملیات تعداد ۱۰ دستگاه خودروی سواری که در محورهای خاکی منتهی به استان‌های همجوار در حرکت بودند را به شکل همزمان توقیف کردند.

سردار حیدر سوسنی تصریح کرد: عمده کالاهای قاچاق شامل انواع لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن بوده که با نظر کارشناسان ۲۱ میلیارد ریال قیمت‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: در این رابطه ۱۰ نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: در عملیات جداگانه دیگر، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان بوشهر با یک سری اقدامات اطلاعاتی و کنترل دقیق محورهای خروجی استان، ۲ دستگاه کامیون حامل انواع کالای قاچاق به مقصد استان‌های مرکزی را شناسایی، توقیف و با هماهنگی مقام قضائی، آن را مورد بازرسی قرار دادند.

سوسنی بیان کرد: در بازرسی از کامیون‌های توقیفی، دستگاه‌های جی پی اس سیار لرزه نگاری، قرص‌های تقویتی، پودر بدن سازی، پاسور، لوازم جانبی تلفن همراه، ساعت‌های هوشمند، لوازم الکتریکی فیبر نوری، لوازم آرایشی و انواع عطر قاچاق در حجم بالا و برندهای مختلف کشف شد.

وی ادامه داد: ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده و ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی معرفی و کالای مکشوفه نیز تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر نیز از شناسایی محموله کالا قاچاق در بندر گناوه خبر داد و گفت: از این شناور کالاهای خارجی فاقد اسناد قانونی به ارزش ۳ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شد.

سرهنگ یدالله شرفی عنوان کرد: در بازرسی از شناور توقیف شده حجم زیادی از کالای قاچاق شامل ۱۸۰ طاقه پارچه، بیش از یک هزار عدد لوازم یدکی خودرو، ۵۰۰ عدد اسباب‌بازی و یکسری کالاهای دیگر کشف شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha