ساعت پخت نانوایی‌های بجنورد کاهش یافت

بجنورد-ایرنا- فرماندار بجنورد گفت:ساعت کار نانوایی های مرکز خراسان شمالی بدلیل تداوم سرما و صرفه جویی در مصرف گاز بدون تغییر در سهمیه آرد، کاهش یافت.

محمدباقر باقرپور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نانوایی های بجنورد از فردا یکشنبه تا آخر هفته به صورت ۲ شیفت پخت می کنند.

وی تصریح کرد: پیش از این نانوایی‌ها در سه شیفت فعالیت داشتند که برای مدیریت مصرف گاز به ۲ شیفت کاهش یافته است و ساعت پخت هم صبح از ساعت هشت تا ۱۱ و بعد از ظهر از ساعت ۱۴ تا ۱۷.۳۰ خواهد بود.

فرماندار بجنورد افزود: در این طرح نه تنها سهمیه آرد نانوایی ها کاهش نیافته بلکه هر نانوایی می تواند ۲ تا سه کیسه آرد سهمیه شرایط بحرانی نیز مصرف کند.

تامین آرد شرایط بحران

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی نیز در این باره به ایرنا گفت: مقرر شد تا ۵۰ تن آرد برای شرایط بحران در استان تامین شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

احمد نامور اظهار کرد: شماری از واحدهای نانوایی ۲ گانه سوز در هر شهرستان هستند و در صورت نیاز شماری از نانوایی های سیار ۲ گانه سوز از طریق نهادهای انتظامی و جمعیت هلال احمر راه اندازی می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون مشکلی در زمینه تامین آرد و پخت نانوایی ها وجود نداشته است و در صورت قطعی نانوایی های سیار و ۲ گانه سوز فعال می شوند.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی درباره دغدغه های قطعی گاز و فعالیت نانوایی ها در استان گفت: برای کاهش مصرف گاز در نانوایی ها نیاز است تا ساعت پخت در این واحدهای صنفی تغییر کند که این اقدام در بجنورد انجام شده است.

مصرف گاز با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و صنایع استان غیر فعال شده اند و بعضا با سوخت دوم با ظرفیت پایین فعالیت دارند نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تولیدی استان قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی کاهش ۲۴ درجه ای دمای هوا را در سردترین ساعات پیش بینی کرده است که در شبانه روز گذشته برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتیگراد نیز رسید.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha