چند خبر از هنرهای تجسمی؛ یک نمایشگاه نقاشی تمدید و دو رویداد تازه برپا شد

تهران- ایرنا- نمایشگاه آثار نقاشی مرحوم شهریار تیمورپور طراح چهره‌پردازی و نقاش در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برپا شد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه فروش آثار مرحوم شهریار تیمورپور طراح چهره‌پردازی و نقاش جمعه (۲۳ دی) همزمان با آیین یادبود وی با حضور خانواده، دوستان این هنرمند و جمعی از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

این نمایشگاه شامل ۳۵ تابلو نقاشی با محوریت منظره است که با تکنیک مرکب و کاردک خلق شده است و عواید حاصل از فروش آن به خانواده مرحوم تیمورپور تعلق می‌گیرد.

چند خبر از هنرهای تجسمی؛ یک نمایشگاه نقاشی تمدید و دو رویداد تازه برپا شد

مراسم یادبود این هنرمند فقید روز گذشته در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. شهریار تیمورپور از طراحان پیشکسوت چهره‌پردازی دی ماه ۱۴۰۰ بر اثر عوارض ناشی از بیماری کرونا درگذشت.

نمایشگاه آثار مرحوم تیمورپور به کوشش خانه تئاتر و به درخواست انجمن گریم و جمعی از دوستان این هنرمند برپا شده است و تا ۳۰ دی همه روزه به جز شنبه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران به نشانی خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر میزبان علاقه‌مندان است.

تمدید نمایشگاه «مادری از دیار آفتاب» در نگارخانه لاله

نمایشگاه گروهی تصویرسازی «مادری از دیار آفتاب» آثار جمعی هنرمندان تصویرسازی تا ۲۹ دی در نگارخانه لاله تمدید شد، پیش از این فعالیت نمایشگاه تا ۲۰ دی تعیین شده بود.

در نمایشگاه «مادری از دیار آفتاب» مجموعه آثار منتخب کارگاه‌های آموزشی نگارخانه‌های لاله، اندیشه، ملک الشعرای بهار، پردیس، شفق و خانه فرهنگ امام علی(ع) به نمایش گذاشته شده است.

این کارگاه‌ها با حضور تصویرگرانی همچون فرزاد ادیبی، منوچهر اسماعیلی، غزل اصل سلیمانی، بهداد پنجه‌زاده، محیا ترکمان، یداله تناور، زینب سادات جهرمی، فاطمه حقیقی، مصطفی خزایی، نرگس دلاوری، پیمان رحیم‌زاده، الهام سادات ساداتی، هاجر سلیمی نمین، فریماه سیفی، آتنا شمس اسفندیاری، زهرا سادات طباطبایی، سیدحسام‌الدین طباطبایی، نادیا طیرانی بهتری، پیمان عدالتی، آذر عزتی، ژیلا قوامی، فرناز کاویانی، محسن محمدمیرزایی، امیر مفتون، زهرا منتظری، سودابه مومنی، اکبر نیکاپور، علی هاشمی شهرکی و مرتضی یزدانی برگزار ‌شد.

چند خبر از هنرهای تجسمی؛ یک نمایشگاه نقاشی تمدید و دو رویداد تازه برپا شد

نمایشگاه «مادری از دیار آفتاب» حاصل تلاش جمعی از هنرمندان، استادان و دانشجویان است که با رویکرد تصویرسازی گردآوری و انتخاب شده است، در این نمایشگاه سعی در نمایش و بررسی تکنیک‌های مختلف تصویرسازی بوده تا شهروندان و علاقه‌مندان با تکنیک‌های مختلف تصویرگری بیشتر آشنا شوند.

نمایشگاه تصویرسازی «مادری از دیار آفتاب» تا ۲۹ دی از ساعت ۹ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به جز روزهای تعطیل در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی لاله دایر است.

نمایشگاه نقاشی «موزه و رازهایش»

نمایشگاه نقاشی «موزه و رازهایش» ۲۳ تا ۳۰ دی از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در نگارخانه ملک الشعرای باغ موزه قصر واقع در انتهای خیابان شهیدمطهری، خیابان شهدای ناجا میزبان علاقه‌مندان است‌.

این نمایشگاه شامل نقاشی کودکان آموزشگاه نیکوپندار بر پایه نسخه چاپ سنگی شاهنامه میرزاعلی قلی خویی از کتابخانه و موزه ملی ملک و کتاب تنگلوشای بابلی از موزه رضا عباسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha