۲۴ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84998572
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساکنان بجستان خراسان رضوی ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کردند

گناباد-ایرنا- فرماندار بجستان گفت: مردم مناطق شهری و روستایی این شهرستان روز جمعه ۲۰ درصد در مصرف گاز نسبت به روز ماقبل آن صرفه‌جویی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن حیدری روز شنبه در جلسه ستاد هماهنگی مدیریت بحران بجستان افزود: در شرایط تشدید سرما و کاهش بسیار دمای هوا و یخبندان طی چند روز اخیر مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز مساله‌ای بسیار مهم است و مردم با استمرار صرفه جویی در مصرف گاز به پایدارسازی شبکه تامین این انرژی کمک کنند.

وی ادامه داد: با توجه به استمرار سرمای هوا و افزایش مصرف گاز، مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان بجستان باید در ساعتهای آینده آمادگی قطع گاز را داشته باشند،چراکه احتمال قطعی گاز در برخی نقاط شهرستان وجود دارد.

فرماندار بجستان از مردم این شهرستان خواست که تمهیدات لازم در جهت تامین کپسول گاز مایع و نفت سفید و تامین سیستم های گرمایشی مناسب را اتخاذ کنند تا در زمان قطع احتمالی گاز با مشکل در تامین سوخت مواجه نشوند.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نفت سفید در شهرستان بجستان وجود ندارد، گفت: در روستاهای فخرآباد، سردق، مرندیز و شهر یونسی نفت سفید تامین شده و در روستاهای زین آباد جزین و مرکز شهرستان هم در ساعتهای آینده نفت سفید مورد نیاز مردم توزیع می شود.

حیدری از کشاورزان خواست با خاموش کردن چاه موتورهای بخش کشاورزی در مصرف برق صرفه جویی کنند.

به دنبال بارش شدید باران و برف و کاهش دمای هوا و یخبندان طی سه روز گذشته ستاد مدیریت بحران شهرستان بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی به حالت آماده باش کامل درآمد.

فرماندار بجستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: برای ارایه خدمات در بخشهای مختلف به مردم این شهرستان در شرایط بارش شدید برف و یخبندان، ستاد هماهنگی مدیریت بحران علاوه بر سطوح شهرستانی در بخشهای یونسی و مرکزی به مدیریت بخشداران و دستگاههای اجرایی و همچنین در روستاها به مدیریت و نظارت دهیاران در آمادگی کامل برای ارایه خدمات هستند.

حیدری اظهار داشت: برای جلوگیری از یخ‌زدگی منبع اصلی برداشت آب بجستان که در شهر یونسی واقع است، اداره آب و فاضلاب این شهرستان تمهیدات لازم را اتخاذ کرده تا خلل و مشکلی در روند آبرسانی به مردم مناطق شهری و روستایی ایجاد نشود.

وی ادامه داد: همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای بجستان در آمادگی کامل برای ارایه خدمات به مردم در محورهای مواصلاتی در مناطق شهری و روستایی و از جمله چهار روستای کوهستانی این شهرستان است.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha