۵۴ درصد فعالان رسانه ای گیلان، بانوان با ایفای نقش محوری در تولید محتوا هستند

رشت- ایرنا- رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: ۵۴ درصد فعالان رسانه‌ای استان بانوان هستند که نقش موثری در تولید محتوا در رسانه‌های گیلان دارند و متولیان باید مشکلات خبرنگاران را رفع کنند.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ مهدی پارسا روز شنبه در نشست با بانوان بسیج رسانه ای استان که با حضور آقازاده نماینده مردم شهرستان رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: در جنگ نامتقارن رسانه ای و با توجه به حجم گسترده توطئه های دشمنان در طول چهار دهه گذشته نسبت به انقلاب اسلامی و بکارگیری انواع ابزارها علیه این نظام و ملت، بسیج رسانه استان اقدامات خوبی را در این بخش اجرایی کرده است.

وی جهاد تبیین را یکی از ملزومات کشور دانست و با اشاره به برگزاری ۲۰ جلسه رسانه ای و تبیینی فقط طی یک ماه گذشته از سوی بسیج رسانه استان افزود: برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر یکی از این برنامه هاست که سازمان بسیج رسانه محورهایی را برای آن مشخص کرده و خبرنگاران پیرامون این موضوعات تولید محتوا می کنند.

سرهنگ پارسا برگزاری جشنواره بانوان بسیج رسانه درگیلان را یکی از ابتکارات استان عنوان و بیان کرد: این جشنواره با استقبال خوبی برگزار شد و ۱۱ استان دیگر به غیر از گیلان در آن حضور یافتند و حتی در اظهار نظرهای مدیران کشوری با الگو گرفتن از این جشنواره برگزاری جشنواره رسانه ای بانوان در سطح جهان اسلام نیز مطرح شد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان در ادامه از رفع نشدن مشکلات خبرنگاران طی سال های متمادی توسط متولیان این بخش گلایه کرد و با اشاره به اینکه در بحث جهاد تبیین همین رسانه ها متولیان این امر هستند، گفت: همه دلسوزان نظام دغدغه دارند که خبرنگاران در جهاد تبیین تولید محتوا کنند ولی خبرنگاران سال هاست که با مشکلاتی همچون بیمه و اشتغال و عدم امنیت شغلی روبرو هستند و با وجود اینکه بارها به متولیان امر گفته‌ایم پس از گذشته چند دهه همچنان در خم یک کوچه هستیم.

وی خبرنگاران را در خط مقدم جهاد تبیین خواند و گفت: انتظار نبرد فرهنگی با دشمن را از خبرنگاران داریم بنابراین باید امکانات و ابزار مناسب برای آنها ایجاد کنیم.

وی از نمایندگان مجلس خواست که اگر طرح ناقصی برای خبرنگاران وجود دارد، تکمیل کرده و اگر طرحی می توان برای اشتغال آن‌ها مصوب کرد، تصویب نمایند.

سرهنگ پارسا با بیان اینکه برخی از اصحاب رسانه در چند جا اشتغال دارند و نیازبه اشتغالزایی جدید نیست، تصریح کرد: انتظار داریم که از ظرفیت همین خبرنگاران در روابط عمومی دستگاه ها استفاده شود که می تواند موجب تحول بزرگی در تبیین دستاوردهای نظام باشد.

وی با بیان اینکه ورود بانوان و تولید محتوا توسط آنان می‌تواند در جهاد تبیین بسیار موثر باشد، خاطر نشان کرد: کسانی که در خط مقدم جهاد تبیین هستند، همین رسانه‌ها و خبرنگارانند و می توانند تولید محتوای هوشمند داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان یادآورشد: اگر خبرنگاران کشور موضوعات را امروز روایت نکنند فردا دشمن از نگاه خود روایت می کند.

سرهنگ پارسا از رسانه های استان خواست تا در این نبرد نابرابر که دشمن با شعار زن، زندگی و آزادی؛ اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را نشانه گرفته‌اند با تولید محتوای مناسب گام های موثری در اعتلای انقلاب اسلامی بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha